شناسهٔ خبر: 131225 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نگاهی به طرح نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر؛

حدود ۲۰۰ هزار مسافر از مبداء و مقصد استان بوشهر طی ۱۵ هزار و ۹۰۰ سفر جابه جا شدند

عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر طرح نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر که از ۲۴ اسفندماه در ۴ هزار و ۳۳۶ کیلومتر از راهها و ۳ پایانه مسافری بوشهر، عسلویه و برازجان آغاز شد، فصل دیگری را برای این بخش در استان ورق زد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) طرح نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر که از ۲۴ اسفندماه در ۴ هزار و ۳۳۶ کیلومتر از راهها و ۳ پایانه مسافری بوشهر، عسلویه و برازجان آغاز شد، فصل دیگری را برای این بخش در استان ورق زد.

فعالیت های راهداری و حمل و نقل جاده ای مستمر و همیشگی است و مربوط به فصل خاصی نیست، اما در ایام پرتردد نظیر سفرهای نوروزی این فعالیت ها بیشتر به چشم می آید.

عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در نشست شورای راهداری استان با حضور معاون سازمان توضیح داد: در ایام نوروز امسال قریب ۲۰۰ هزار مسافر از مبداء و مقصد استان طی ۱۵ هزار و ۹۰۰ سفر جابه جا شدند.

اخترشناس افزود: ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد نیز در این مدت در راههای استان انجام شد که نسبت به سال قبل ۱۳ درصد رشد داشت، همچنین در محورهای ورودی و خروجی استان نیز هرکدام یک میلیون تردد ثبت شد که در مقایسه با سال قبل ۸ درصد افزایش نشان می دهد.

به گفته وی، ۶۷ درصد ترددهای ورودی، پلاک های غیر بومی و مابقی بومی بوده که طی بررسی ها و بازدیدهای بعمل آمده پلاک های غیربومی بین دو تا سه روز در استان اقامت کردند.

اخترشناس ادامه داد: در این ایام حدود هزار تماس با سامانه ۱۴۱ داشتیم که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد بیشتر شد.

وی با اشاره به استقبال از پویش همراهان سفر ایمن در بوشهر اظهار داشت: این پویش به ابتکار سازمان راهداری و همکاری ستاد اقامه نماز در ۱۰۰ ایستگاه منتخب کشور برگزار شد که در این استان نیز در سه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی استان برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر با اشاره به ایمن سازی نقاط پرحادثه، خط کشی و لکه گیری محورها، نصب و تعمیر تابلو علائم، اصلاح گاردریل ها و ... در راستای ارتقای ایمنی ترددهای نوروزی در استان ادامه داد: در کنار همکاران اداری خصوصا راهداران، زحمات بخش خصوصی از جمله صنوف حمل و نقل در این ایام قابل تقدیر است.