شناسهٔ خبر: 131235 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با اتمام طرح نوروزی ۱۴۰۲ اعلام شد؛

ثبت نزدیک به یک میلیون و ۳۴۰ هزار تردد در مبادی ورودی استان سمنان

تردد.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان همزمان با اتمام طرح نوروزی ۱۴۰۲ از ثبت نزدیک به یک میلیون و ۳۴۰ هزار تردد در مبادی ورودی استان سمنان خبر داد و گفت: در بازه طرح نوروزی با استفاده از ۶۶ سامانه فعال ثبت تخلفات عبور و مرور نزدیک به ۳۶۰ هزار تخلف سرعت در محورهای برون شهری استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از پایان طرح نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: با توجه به آمار احصا شده از سامانه تردد شمار در بازه اجرای طرح نوروزی سال جاری نزدیک به یک میلیون و ۳۴۰ هزار تردد در مبادی ورودی استان سمنان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از محور گرمسار- آرادان و بالعکس به عنوان محورهای دارای بیشترین تردد در طرح نوروزی نام برد و گفت: مبادی ورودی استان همزمان با بیست و هشتم اسفند ماه ۱۴۰۱ پر ترافیک‌ترین روز در طرح نوروزی ۱۴۰۲ بوده و بیشترین سهم تردد پلاک‌های ثبت‌شده در محورهای مواصلاتی استان، به ترتیب مربوط به خودروهای با پلاک استان‌های تهران، سمنان و خراسان رضوی است.

منصورکیایی متوسط تردد روزانه در مبادی ورودی استان را بیش از ۶۳۵۰۰ تردد دانست و یادآور شد: بر اساس اطلاعات آماری دستگاه‌های تردد شمار و با توجه افزایش سفرها در این ایام، سهم خودروهای سنگین از این حجم تردد بیش از ۱۲ درصد بوده است.

وی توضیح داد: ۶۶ سامانه فعال ثبت تخلفات عبور و مرور متعلق به اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان سمنان در مدت ذکر شده تخلفات ۳۵۹ هزار و  ۴۱۶ پلاک خودرو را ثبت کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان با بیان اینکه رانندگی در سرعت بالا احتمال وقوع تصادف و نیز شدت آن را افزایش می‌دهد، گفت:‌ این در حالی است که با کاهش سرعت امکان کنترل وسیله نقلیه نیز راحت‌تر بوده و علاوه بر آن در صورت وقوع هر نوع تصادفی ضربه ناشی از برخورد نیز کمتر خواهد شد.