شناسهٔ خبر: 131237 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست بانک مسکن خبر داد:

سهم ۹۰ درصدی پرداخت‌های بانک مسکن به بخش مسکن طی سال گذشته

علی عسکری سرپرست بانک مسکن از سهم ۹۰ درصدی آن بانک به بخش مسکن طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال گذشته بانک در مجموع برای تسهیلات، جعاله، خرید، فروش اقساطی، مرابحه، اجاره به شرط تملیک و سایر موارد، حدود ۱۳۱ هزار و ۲۰۰میلیاردتومان پرداخت کرد.

علی عسکری سرپرست بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص ارایه تسهیلات بانک مسکن در طی سال ۱۴۰۱ توضیح داد: طی سال گذشته در مجموع ۹۰درصد پرداختی‌های بانک مسکن مستقیم و غیرمستقیم به بخش مسکن مرتبط بود.

سرپرست بانک مسکن در بیان جزئیات پرداخت‌های سال گذشته بانک مسکن گفت: طی سال گذشته بانک مسکن در مجموع برای تسهیلات، جعاله، خرید، فروش اقساطی، مرابحه، اجاره به شرط تملیک و سایر موارد، حدود ۱۳۱ هزار و ۲۰۰میلیاردتومان پرداخت کرد. این در حالی است که پرداخت‌های سال ۱۴۰۰ معادل ۷۵هزار و ۸۰۰میلیاردتومان بود.

عسکری ادامه داد: سال گذشته  ۷۳هزار ۶۰۰میلیارد تومان در قالب مشارکت مدنی، ۵ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومان قرض‌الحسنه،۸هزار و ۹۰۰میلیاردتومان جعاله، ۲۵هزار و ۹۰۰میلیارد تومان قراردادهای فروش اقساطی مسکن  ، و ۱۶هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان قرارداد مرابحه پرداخت شد.