شناسهٔ خبر: 131267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اعلام کرد:

ثبت یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفر نوروزی در راه‌های استان اردبیل

تردد جاده ای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در جریان سفرهای نوروزی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد ورودی و خروجی در راه‌های این استان ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی در تشریح خدمات راهداری استان اردبیل در جریان سفرهای نورزوی گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده بستر مناسبی برای سفرهای نوروزی در استان فراهم شده بود به طوری که در بارش‌های روزهای اول بهار هم با حضور راهداران در جاده‌های استان هیچ مشکلی در ترددهای جاده‌ای رخ نداد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل افزود: از ۲۴ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین ماه امسال در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد ورودی و خروجی در ۶ محور استان از جمله جاده اردبیل - سرچم ، نیر - سراب ، اصلاندوز - کلیبر ، اردبیل - آستارا ، خلخال - اسالم و مشگین‌شهر - اهر ثبت شد که ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش تردد داشت.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل گفت: در روز طبیعت امسال نیز مجموع ورودی ۳۳ هزار فقره و ۳۱ هزار تردد خروجی و در مجموع حدود ۶۵ هزار تردد ورودی و خروجی در راه‌های استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان هفت درصد کاهش داشت.

عضو شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: در بخش مسافری استان ۶۸ هزار و ۲۹۲ مسافر با ۱۰ هزار و ۹۵۴ سفر جابجا شدند که در بخش مسافر عمومی پنج درصد کاهش و در بخش تعداد سفر هم ۹ درصد کاهش داشتیم.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۴۰۰ راهداررا در قالب ۷۵ گروه راهداری و با استفاده از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در جریان سفرهای نوروزی یادآور شدو اظهار کرد:این نیروها در ۲۲ منطقه از جمله در گردنه‌های سخت گذر استان اردبیل مستقر شدند و خدمات مورد نیاز را به مسافران و رانندگان ارائه کردند.

وثوقی از اجرای طرح سراسری پویش سفر ایمن در جاده‌های اردبیل - سرچم ، اردبیل - آستارا و اردبیل - مشگین‌شهر - پارس‌آباد با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و ایجاد زمینه استراحت کوتاه مدت برای رانندگان و مسافران خبرداد و تصریح کرد: در مجموع ۶۰ هزار نفر با حضور در این نقاط از برنامه‌های فرهنگی و مفرح بهره‌مند شدند.

وی عمده مشکل راهداری استان طی سال‌های اخیررا فرسودگی ماشین‌آلات راهداری عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده امسال مجوز واردات ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری از جمله بولدوز ، گریدر ، لودر ، بیل مکانیکی برای استان صادر شد..

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل ادامه داد:با ورود این تعداد ماشین‌آلات بخشی از ناوگان راهداری استان نوسازی شده ، ماشین‌آلات فرسوده و پرهزینه از رده خارج شده و خدمات راهداری در استان بطور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وثوقی با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در سال گذشته گفت: پارسال با حضور وزیر راه و شهرسازی یک‌هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه راهداری در استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه در  سال گذشته در بحث حمل و نقل کالا چهار میلیون و ۲۶۱ هزار تن کالا در استان جابجا شده خاطرنشان کرد: در همین مدت واردات کالا ۱۷ هزار تن ، صادرات کالا ۴۸۸ هزار تن ، ترانزیت کالا یک میلیون و ۴۰ هزار تن ، مسافران جابجا شده یک میلیون و ۵۳۸ مسافر ، ورود وسایط نقلیه هفت هزار و ۶۰۰ مورد ، خروج وسایط نقلیه هفت میلیون و ۴۰۰ هزار و در مجموع ۱۵ میلیون تردد در راه‌های استان ثبت شد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل بهره‌برداری از ساختمان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، افتتاح ساختمان اداره راه گرمی مغان ، احداث ساختمان راهدارخانه لنگان و راهدارخانه پلیس راه مغان ، احداث و آسفالت راه‌های روستایی ، ایجاد روشنایی در جاده‌ها و روشنایی تقاطع‌ها و نقاط پرحادثه را از جمله پروژه‌های اولویت‌دار این اداره کل در سال جاری ذکر کرد.