شناسهٔ خبر: 131274 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار همدان:

نوسازی بافت فرسوده به حل مشکلات مسکن کمک می‌کند

جلسه مسکن همدان استاندارهمدان گفت: بیش از ۴۰ درصد واحدهای مسکونی شهر همدان در بافت فرسوده بنا شده است که با نوسازی این بافت می‌توان بخشی از مشکلات تامین مسکن شهر همدان را برطرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، "علیرضا قاسمی‌ فرزاد" در دومین جلسه نهضت ملی مسکن استان در سال ۱۴۰۲ افزود: پیگیری‌های لازم برای مطالبه مالکیت شهر جدید اکباتانا و انتقال آن از اداره کل منابع طبیعی به شرکت عمران پرند در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مراحل تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر و استان همدان به خوبی نظم گرفته است، تصریح کرد: همدان در طول سال‌های گذشته، با کمبود زمین مواجه بوده و این موضوع یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن در این شهر است.

استاندارهمدان تاکید کرد: در طرح جامع شهری همدان، ۲ هزار هکتار به محدوده شهر اضافه شده است و با ساخت شهر جدید اکباتانا، یک هزار و ۳۰۰ هکتار دیگر نیز برای ساخت واحد مسکونی تامین می شود.

وی گفت: به دنبال تامین این میزان اراضی، همدان دیگر مشکل زمین برای ساخت واحد مسکونی ندارد. قاسمی‌فرزاد بیان کرد: با کمک شرکت عمران پرند، شهر جدید اکباتانا آماده ساخت است و مراحل نقشه برداری و آماده سازی محیطی آن به مجموعه‌های با سابقه و با تجریه سپرده می شود.

وی تاکید کرد: شهر جدید اکباتانا طرح جامع شهری و طرح تفصیلی دارد و مشکلی برای اجرای آن وجود ندارد.

 استاندار همدان با اشاره به ساخت پروژه مسکونی بسیجیان در شهرک بهشتی همدان افزود: مباحث مهندسی و اصول سازه‌ای متناسب با استانداردهای نظام مهندسی برای اجرای این طرح رعایت شود تا حادثه‌ای همچون پروژه متروپل آبادان پیش نیاید.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح مسکونی، استحکام بنا باید در نظر گرفته شود و کوچکترین مباحث فنی و مهندسی نیز در آن رعایت و مسائل فنی و مهندسی نباید از طریق پیگیری‌های سیاسی حل شود.

 قاسمی‌فرزاد افزود: باید به نوسازی بافت فرسوده توجه شود اهالی محلات در این طرح مشارکت داشته باشند و با اطلاع رسانی درست، مزایای این طرح برای اهالی تشریح شود.