شناسهٔ خبر: 131288 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پروژه‌های حوزه راه روستایی در شرق هرمزگان برای تکمیل در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

پروژه‌های حوزه راه روستایی در شرق هرمزگان برای تکمیل در سال 1402 اعلام شد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان تعداد کل پروژه‌ها ساخت راه روستایی در شرق هرمزگان ۴۶ پروژه اعلام شد که مقرر است در سال ۱۴۰۲ تکمیل شوند. برای اتمام یا تکمیل تمامی این پروژه‌ها ۳۱.۹۶۸ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از محمدمهدی رضایی لری معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان؛ تعداد کل پروژه‌ها ساخت راه روستایی در شرق هرمزگان ۴۶ پروژه اعلام‌شده که مقرر است در سال ۱۴۰۲ تکمیل شوند. این پروژه‌ها به تفکیک در میناب ۱۱ پروژه، سیریک ۸ پروژه، رودان ۵، جاسک ۱۱ و بشاگرد ۱۵ پروژه عنوان‌شده است.

رضایی لری افزود: برای اتمام یا تکمیل تمامی این پروژه‌ها ۳۱.۹۶۸ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.معاون فنی و راه‌های روستا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در خصوص پل‌های مهم و اولویت‌دار در حال اجرا و نیازمند تأمین اعتبار در حوزه شرق گفت: پل ماشنگی در محور روستایی ماشنگی – زیارتعلی در دست اقدام داریم.

این پل، ۹ دهانه ۲۰ متر با تیرهای بتنی پیش‌ساخته و اعتبار موردنیاز برای تکمیل آن ۶۵ میلیارد تومان است که در سال ۱۴۰۱ ۵ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی داشته است.رضایی لری در خصوص جزییات این پل افزود: تاکنون ۳ فونداسیون بتن‌ریزی شده است و از مزایای احداث این پل این است که راه ارتباطی ۲۶ روستا و آبادی دهستان مسافرآباد بخش رودخانه شهرستان رودان با ۱۲۱۵ خانوار ساکن و همچنین راه دسترسی بخش رودخانه و شهر زیارتعلی به شهرستان حاجی‌آباد و تعدادی از روستاهای بخش احمدی، در مواقع بارندگی مسدود نخواهد شد.