شناسهٔ خبر: 131294 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خبرداد؛

تردد بیش از ۶۰۰هزار مسافر از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱

پایانه مرزی میلک و میرجاوه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان گفت:  ۶۲۶ هزار و ۱۲۲ نفر مسافر از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه طی یک سال گذشته جابجا شده اند  که این میزان حاکی از افزایش ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است‌.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار کرد: از این تعداد تردد مسافر۳۲۶هزار و ۸۵۱ نفر مربوط به پایانه مرزی میرجاوه و ۲۹۹ هزار و ۲۷۱ نفر ازطریق پایانه مرزی میلک انجام شده است .

وی افزود:همچنین در ایام نوروز ۱۴۰۲ ، تعداد۲۵۱ هزارو ۵۸ نفر مسافر از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه تردد نموده اند که نسبت به ایام نوروز سال گذشته رشد ۱۱ درصدی داشته است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی به عنوان دروازه ورود و خروج به کشورهای دوست و همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

کرد در خاتمه یادآور شد: در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورند که این اداره کل در سالجاری بر توسعه زیر ساخت‌های پایانه‌های مرزی اهتمام ویژه ای دارد.