شناسهٔ خبر: 1313 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی نظام‌های حمل و نقل و تشکل‌های حرفه‌‎ای وزارت راه خبر داد:

افزایش تقاضای شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل ایران

ابوالقاسم سلطانی مدیر کل دفتر ارزیابی و نظام‌های حمل و نقل و تشکل‌های حرفه‌‎ای وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌ که با استقرار دولت جدید شرکت‌های خارجی درخواست‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های حمل و نقلی در ایران داشتند تاکید کرد: سرمایه‌گذاران نباید اسیر پیچ و خم‌های اداری شوند.

ابوالقاسم سلطانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره رویکرد وزارت راه و شهرسازی در خصوص درخواست شرکت SKY GROUP برای حضور در پروژه‌های زیرساختی ایران در حوزه حمل و نقل توضیح داد: بنا به ادعاهای مطرح شده، شرکت SKY GROUP رتبه ۵۷ جهان در زمینه زیرساخت‌های عمرانی را داشته و تجربیات خوبی در این زمینه دارد که نشانگر توانمندی بالای مالی این شرکت است.  

مجری طرح‌های برون مرزی وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که این شرکت در پی همکاری و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ عمرانی است، ادامه داد: خوشبختانه پس از استقرار دولت جدید درخواست‌های خوبی از سوی شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های حمل و نقلی در کشور مطرح شد و شرکت‌هایی که تا به حال به خاطر تحریم‌ها در کشور حضور نداشتند به این حوزه قدم ‌گذاشتند.

مدیر کل دفتر ارزیابی و نظام‌های حمل و نقل و تشکل‌های حرفه‌‎ای افزود: افزایش ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های عمرانی به استقلال و امنیت کشور کمک می‌کند. در این شرایط مسئولان اجرایی کشور نیز نباید شرکت‌های متقاضی را در پیچ و خم‌های دستگاه‌ها و شرکت‌های تابعه وارد کنند. پروژه‌های عمرانی بسیاری در کشور وجود دارد که به خاطر محدودیت منابع مالی مطمئن و پایدار چندین سال است که رها شده و زمین‌گیر یا زخم‌خورده‌اند.

سلطانی با بیان این‌که استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه ریلی و آزادراه‌ها بسیار مفید و موثر خواهد بود، اظهار کرد: مقرر شد که گزارش جلسه و نتایج بررسی توانمندی‌های شرکت مورد نظر به معاون برنامه‌ریزی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ارائه شود تا تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاد شود.

نشست معارفه تشکل‌های حرفه‌ای در حوزه زیر ساخت شرکت SKY GROUP هفدهم شهریور سال 93 با حضور نمایندگان SKY E & C از این شرکت و مقداد رحیمیان و ابوالقاسم سلطانی با هدف بررسی توانمندی‌های این شرکت برای حضور در پروژه‌های کشور ایران در سالن کنفرانس وزارت راه و شهرسازی برگزار شد./

نظر شما