شناسهٔ خبر: 131300 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

جلوگیری از تملک غیرقانونی ۵ هکتار از اراضی دولتی در شادگان

حفاظت اراضی رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با اقدامات قضایی این اداره کل و دفاعیات مستدل و مستند از تملک غیر قانونی حدود پنج هکتار از اراضی دولتی در شهرستان شادگان جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مرتضی میثاقی با اعلام جلوگیری از تملک غیرقانونی ۵ هکتار از اراضی دولتی در شادگان اظهار داشت: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی دولتی و با تهیه لوایح و دفاعیات شایسته و پیگیری‌های قضایی اداره امور حقوقی و دعاوی و طرح موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان از تملک غیر قانونی حدود پنج هکتار (۴۹ هزار و ۲۹۶ متر مربع) از اراضی دولت در محدود شهری شادگان جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: در این پرونده افرادی با ارائه اسناد و مدارک غیر واقعی درصدد تملک غیر قانونی اراضی دولت در شهرستان شادگان برآمده بودند که با تلاش مجموعه حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان رای به سود این اداره کل صادر شد.

رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص ارزش ریالی این اراضی گفت: ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

میثاقی ضمن تقدیر از پیگیری‌های مقامات قضایی استان و تلاش و مساعدت مقامات نظامی و انتظامی استان برای بازگشت این اراضی به مالکیت دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال خاطرنشان کرد: این اداره کل در راستای حفاظت از حقوق بیت المال از تمام توان حقوقی خود بهره می‌گیرد تا به بهترین نحو از اراضی دولتی صیانت و حفاظت کند.

گفتنی است پیش از این نیز از تصرف ۳۸ هکتار زمین دولتی در شادگان جلوگیری به عمل آمده بود. همچنین در آذر ماه سال گذشته با پیگیری ها صورت گرفته اداره کل راه و شهرسازی از تملک غیرقانونی ۹۷۷ هکتار از اراضی دولتی در استان جلوگیری شد.