شناسهٔ خبر: 131310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه با فرماندار کلات بررسی شد؛

مباحث طرح نهضت ملی مسکن، واگذاری اراضی و طرح‌های تفصیلی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با فرماندار کلات مباحث طرح نهضت ملی مسکن، واگذاری اراضی و طرح‌های تفصیلی این شهرستان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ در این جلسه‌ که به منظور بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های حوزه راه، مسکن و شهرسازی شهرستان با حضور صلاحی فرماندار برگزار شد، مباحث مربوطه آسیب شناسی و در جهت رفع راهکارهایی ارائه شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با تأکید بر اینکه کلات یک شهر گردشگری و توریستی است، خواستار نگاه ویژه در بازنگری طرح جامع این شهرستان شد.

صلاحی افزود: اگر سمت توسعه شهر با رویکرد درست دیده شود، با توجه به‌ محدودیت زمین و اینکه بیش از 60 درصد شهروندان مستاجر هستند طرح نهضت ملی مسکن می تواند ظرفیت بالایی در صاحب خانه کردن شهروندان را داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه با توجه به آگاهی از نیازها و مشکلات در حوزه مسکن، بافت های فرسوده و ناکارآمد و سمت توسعه شهرهای سطح شهرستان با حاضران به بررسی موراد پرداخته و مصوباتی در این خصوص اتخاذ گردید.

وی ضمن تاکید بر بررسی و اصلاح فوری موارد مورد نظر در طرح جامع شهر کلات در کمیته‌های مرتبط اذعان داشت: طرح تفصیلی شهر در برنامه ریزی و مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است و با سرعت بخشی در تهیه و ابلاغ این طرح، بسیاری از مشکلات شهری قابل حل خواهد بود.

بر پایه این خبر در این جلسه معاونین مدیرکل راه و شهر سازی استان، ایزدی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری،زیادتی رئیس اداره راه و شهرسازی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کلات شرکت داشتند.