شناسهٔ خبر: 131337 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با اتمام طرح نوروزی ۱۴۰۲ اعلام شد؛

ثبت نزدیک به ۲ میلیون سفر نوروزی در راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان

علیرضا یارمحمدی رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان وبلوچستان ،همزمان با اتمام طرح نوروزی ۱۴۰۲ از ثبت نزدیک به دو میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایرانشهر)، علیرضا یارمحمدی از پایان طرح نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: با توجه به آمار احصا شده از سامانه تردد شمار در بازه اجرای طرح نوروزی سال جاری بیش از یک میلیون و ۹۸۷ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی جنوب استان سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

وی افزود: طی ۲۱ روز اجرای طرح نوروزی شاهد افزایش ۵۰ درصدی مجموع تردد بین استانی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

یارمحمدی با اشاره به طرح پویش همراهان سفر ایمن و اینکه برگزاری این پویش موجب کاهش تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی جنوب استان شده است، افزود: میزان تصادفات از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین در جاده‌های جنوب استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه رانندگی در سرعت بالا احتمال وقوع تصادف و نیز شدت آن را افزایش می‌دهد، گفت:‌ این در حالی است که با کاهش سرعت امکان کنترل وسیله نقلیه نیز راحت‌تر بوده و علاوه بر آن در صورت وقوع هر نوع تصادفی ضربه ناشی از برخورد نیز کمتر خواهد شد.