شناسهٔ خبر: 131359 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

ثبت بیش از ۱۲ هزار آزمایش فنی و تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان طی سال گذشته

علاالدین حسانی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت بیش از ۱۲ هزار مورد آزمایش فنی و تخصصی طی سال گذشته با هدف توسعه و افزایش کیفیت عملیات اجرایی پروژه‌های نفتی، گاز و پتروشیمی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، علاء‌الدین حسانی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف ورود به بازارهای جدید و ارائه خدمات فنی، مهندسی و منحصربفرد به پروژه‌های عمرانی کشور در راستای سیاست‎های دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی این آزمایشگاه تلاش خود را برای توسعه صنایع پتروشیمی، نفتی و گاز استان را به کار بست و با نقش آفرینی موفق به تاثیرگذاری و ارتقاء کیفی پروژه‌های ملی و استانی در این استان شد.

حسانی با اشاره به آمادگی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای استقرار واحد آزمایشگاهی در کمتر از دو ساعت در پروژه‎های عمرانی در کشور خاطر نشان کرد: این آزمایشگاه موفق شد طی سال گذشته با حضور در پروژه‌های مهم استانی و ملی در پروژه‌هایی مانند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع پایین دست استان، پروژه عظیم پتروشیمی گچساران، صنایع پلیمر گچساران و پتروشیمی دهدشت حضور داشته و در آنها نقش آفرینی و تاثیرگذاری داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کهگلویه و بویراحمد طی سال گذشته موفق به ثبت بیش از ۱۲ هزار مورد آزمایش کنترل کیفی در پروژه‌های استان شده است افزود: بیش از ۱۰ هزار مورد آزمایش خاکی، آسفالتی، بتنی، بیش از ۲ هزار مورد آزمایش با هدف ارتقاء کیفیت، کاهش هزینه و افزایش طول عمر پروژه به ثبت رسیده است.

حسانی ادامه داد: طی سال گذشته این آزمایشگاه در حفاری گمانه‌های عمیق ژئوتکنیکی موفق به حفر تا عمق ۱۱۰ متری  شد و هم‌اکنون در تونل‌های محور یاسوج – اصفهان بیش از ۸ گمانه به درخواست کارفرما حفر شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات منحصربفرد شرکت به صورت مستمر در حال کالیبراسیون و بروزرسانی هستند افزود: طی سال گذشته تمامی تجهیزات این آزمایشگاه به صورت دوره‌ای کالیبره و به روز رسانی شده و بیش از ۴ میلیارد ریال برای تجهیز دستگاه‌های نوین در استان هزینه شده است.