به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن یمینی گفت: خط کشی راهها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کند.
یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جادهای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیامهای اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، درمقاطعی از محورهای استان اجرا می شود.
وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می دهند.
مهندس یمینی خاطر نشان ساخت:در سال گذشته اجرای عملیات خط کشی در محورهای: محورهای ارتباطی هراز ، کندوان ، سوادکوه ، کیاسر، کمربندی نکا،کوهی خیل –فرح آباد ،نکا-استخرپشت، لمراسک-ریحان آباد ، نمارستاق محور هراز،خشواش شهرستان آمل ،چلاو شهرستان آمل ،تاکام به ساری، ساری-کیاسر ،پنبه چوله شهرستان ساری، حمزه کلا- خشرودپی ،جواهرده،۲هزار و ۳هزار تنکابن، ساری-جویبار، ساری-دریا، نور –چمستان ، نکا-نیروگاه ،بابل-بهنمیر ،احمد چاله پی بابل ، آمل-محمود آباد ،محمود آباد –نور،کمربندی فریدونکنار و جاده قدیم بابل-آمل ، ساری –سورک،جاده فرودگاه ، بلده –پل زنگوله انجام شد.
گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی است.