شناسهٔ خبر: 131391 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

رفع فوری تعرض به ۱۰۰ هکتار زمین دولتی در ۱۳ روز ابتدای سال

مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یگان حفاظت این سازمان در ایام نوروز امسال موفق به رفع تعرض فوری از ۲۹۲ مورد زمین‌خواری به مساحت حدود ۱۰۰ هکتار زمین دولتی به ارزش ۲هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از اقدام یگان حفاظت این سازمان در ایام نوروز امسال و رفع تعرض فوری از ۲۹۲ مورد زمین‌خواری به مساحت حدود ۱۰۰ هکتار زمین دولتی به ارزش ۲هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان خبر داد.

مالکی با بیان اینکه یگان حفاظت در ۱۳ روز ابتدایی سال ۵ فقره حکم قطعی رفع تصرف را هم اجرا کرده‌ است، افزود: مساحت اراضی آزاد شده توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور بیش از ۵۱ هزار متر مربع زمین به ارزش ۷۷ میلیارد تومان بوده است. 

وی ضمن تقدیر از عملکرد نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن که در ادارات کل راه و شهرسازی مستقر هستند، اظهار داشت: سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است. 

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، مالکی با اشاره به تشدید حفاظت از اراضی در ایام نوروز اعلام کرد: حفاظت از اراضی دولتی در این ایام با بکارگیری کلیه نیروها و امکانات و حضور مستمر و شبانه‌روزی فرماندهان یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها و حمایت و پشتیبانی دادستانی کل کشور و پلیس پیشگیری محقق شده است.