به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، مظفری رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: از اهداف راه اندازی پیشخوان پذیرش می توان به تسهیل اجرای فرایندهای الکترونیکی در سامانهها توسط متقاضیان حقیقی و حقوقی از طریق ارایه اطلاعات، مشاوره، راهنمایی و آموزش، افزایش سرعت کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان در رسیدگی به درخواستهای ثبت شده در سامانهها با توجه به بررسی اولیه درخواستها و انطباق با چک لیستهای مربوطه توسط کاربر پیشخوان، کاهش مراجعات غیرضروری متقاضیان به سازمان و کارشناسان مربوطه به علت واگذاری فرآیند ثبت درخواست و انجام پیگیری های بعدی، افزایش بهرهوری کارشناسان و بهره گیری حداکثری از زمان و بهبود کیفیت و دقت در رسیدگی پس از کاهش تعداد درخواستهای ناقص ثبت شده و کاهش مراجعین حضوری و امکان پیگیری کلیه درخواست های ثبت شده متقاضیان در سامانه از یک مسیر واحد در پیشخوان پذیرش که باعث عدم نیاز به مراجعه حضوری به کارشناسان رسیدگی خواهد شد، اشاره کرد.
مظفری افزود: راهنمایی و آموزش افرادی که شخصاً قصد انجام فرآیندها را دارند، ثبت پرداخت در سامانه پاتمک، ثبت درخواست های صدور پروانه (شامل صدور اولین پروانه، تمدید، ارتقا، انتقال و درج صلاحیت جدید در پروانه اشتغال)، همچنین ثبت و پیگیری تغییرات مورد نیاز شرکتها در اداره ثبت اسناد و پیگیری امور مالیاتی مرتبط با صدور پروانه اشتغال از جمله رفع محدودیت تبصره ۴ ماده ۱۸۶ را از خدماتی نام برد که متقاضیان در دفتر پیشخوان دریافت خواهند کرد.
رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: مخاطبین دریافت خدمات در پیشخوان پذیرش سپامک عبارتند از کلیه اشخاص حقیقی شامل مهندسین، معماران تجربی، کاردان ها و اشخاص حقوقی شامل مشاوران، مجریان حقیقی، مجریان حقوقی، انبوه سازان و آزمایشگاه ها که امید است با اقدام انجام شده رضاتمندی مطلوب را ایجاد و در ارایه خد۶مات پبشرفت کیفی و کمی را شاهد باشیم.