شناسهٔ خبر: 131428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

ساخت ۱۲۶ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان

مصطفی بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان رتبه دوم بازنگری طرح هادی روستایی کشور را به اختصاص داده است گفت: این بنیاد تا کنون ۱۲۶ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) با افتتاح حساب ۱۰۰ کار خود به جهت تأمین مسکن برای محرومین آغاز کرد.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن در سال‌های ۶۹ تا ۷۰ کار ساخت واحدهای مسکونی سیل زدگان منطقه سیستان و در سال ۸۶ کار ساخت منازل مسکونی خسارت دیدگان از طوفان گونو در جنوب سیستان و بلوچستان را به طور کامل انجام داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: شاخص مقاوم‌سازی منازل روستایی این استان از ۴۵ درصد سال‌های قبل هم‌اینک به ۴۸ درصد رسیده و سالانه بین ۱۰ تا ۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی در دستور کار قرار دارد که تا کنون حدود ۶ هزار واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است، بیان کرد: بنیاد مسکن علاوه بر روستاها متولی ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را هم برعهده دارد و بیش از چهار هزار واحد مسکن شهری در قالب نهضت ملی را در این استان آغاز کرده است.

بیک مداح ادامه داد: در شهرهای خاش، میرجاوه، سیب و سوران، مهرستان و دلگان که در تأمین زمین مشکلی وجود ندارد منازل بصورت ویلایی و در شهرهایی مثل سراوان، نیکشهر، کنارک و زهک با توجه به محدودیت زمین به صورت ۲ طبقه توسط بنیاد مسکن انقلاب ساخته می شود.

وی اظهارداشت: ۱۰۰ واحد مسکن شهری سیستان و بلوچستان در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در حوزه راه و شهرسازی مثل زابل، زاهدان، ایرانشهر و چابهار به صورت کارگزار وارد عمل شده است.

وی ادامه داد: راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان کار ساخت طرح ۷۲۳ واحدی شهرک قدس زاهدان را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار کرده که این واحدهای مسکونی در ۱۱، هشت و پنج طبقه ساخته می‌شود.

بیک مداح با اشاره به افتتاح طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ طرح عمرانی با اعتبار بیش‌از ۳۶۰ میلیارد تومان و همچنین ۹۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۳۵ طرح مسکن روستایی با اعتبار هفت میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.