شناسهٔ خبر: 13144 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

امینی در کمیسیون ایمنی راه‌ها عنوان کرد:

لزوم تسریع تدوین برنامه عملیاتی حمل و نقل/ تجلیل از فعالان برتر ایمنی حمل‌و‌نقل در همایش ایمنی راه‌ها/ فرهنگ‌سازی ایمنی راه‌ها با ساخت فیلم‌های کوتاه

امیر امینی در نشست خبری دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها ضمن تاکید بر تسریع تدوین برنامه عملیاتی حمل و نقل از تجلیل از فعالان برتر حوزه ایمنی بر اساس شاخص‌های مربوطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی در شصت و پنجمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها که با حضور تعدادی از مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه و سایر اعضای کمیسیون برگزار شد با تأکید بر لزوم تجلیل از دست‌اندرکاران حوزه ایمنی راه‌ها اظهار کرد: تجلیل از فعالان برتر در حوزه ایمنی راه‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعات در جهت نجات انسان‌ها در تصادفات رانندگی است.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالان تأثیرگذار در ارتقای ایمنی راه‌ها گمنام هستند که قطعا فعالیت آن‌ها شایسته تقدیر خواهند بود. در همین راستا مدتی پیش در کمیسیون ایمنی راه‌ها تصمیم‌گیری شد تا از فعالان برتر حوزه ایمنی در همایشی که در هفته ایمنی حمل و نقل در آبان ماه برگزار می‌شود تجلیل شود. 

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در تجلیل از فعالان برتر حوزه ایمنی شاخص‌های مربوطه و سوابق افراد مشخص می‌شود و در همایش مذکور از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها اظهار کرد: به منظور احراز فعالان برتر در حوزه ارتقای سطح ایمنی راه‌ها پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای مرکب از چند کارشناس خبره ایمنی و بی‌طرف با معرفی نمایندگان دستگاه‌های حاضر در کمیسیون ایمنی راه‌ها تشکیل شود.

امینی در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: هر کدام از دستگاه‌های ذی‌مدخل در این کمیسیون باید فیلم کوتاهی با موضوع فرهنگ‌سازی افزایش ایمنی در حمل و نقل تولید کنند و در همایش به حاضران نمایش دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه به دنبال اقدامات کلیشه‌ای برای تجلیل از فعالان برتر حوزه ایمنی نیستیم گفت: مشخصا به دنبال تجلیل از افرادی خواهیم بود که در کاهش تصادفات رانندگی و افزایش ایمنی راه‌ها ایفای نقش کردند.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها افزود: برای سال آینده نیز در نظر داریم تا دستگاه‌های اجرایی نیز در جهت فرهنگسازی برای کاهش سوانح رانندگی ترغیب شوند و از صدا و سیما نیز درخواست داریم در این راستا تبلیغات و فرهنگسازی لازم را انجام دهند.

وی حمایت از پایانه‌های مرزی برتر در حوزه ارتقای سطح ایمنی را از دیگر موارد در دستور کار عنوان کرد.

امینی در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر تسریع در تهیه و تدوین برنامه عملیاتی حمل و نقل گفت: تا دی ماه امسال باید نتیجه مشخصی از این برنامه عملیاتی مشخص شود چراکه قرار بود تا پایان امسال این برنامه تدوین و تهیه شود.

نشست شصت و پنجمین کمیسیون ایمنی راه‌ها با دستور کار بررسی آمار تصادفات رانندگی ۶ ماه نخست ۱۳۹۴، بررسی برنامه مراسم تجلیل از دست‌اندركاران ایمنی حمل‌ونقل و خط مشی انتخاب حفاظ‌های ایمنی میانی در راه‌های برون‌شهری روز گذشته در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد./

نظر شما