شناسهٔ خبر: 13145 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست شورایعالی فنی امور زیربنایی حمل ونقل صورت گرفت؛

تأیید كلیات «طرح جامع مدیریت كیفیت»/ ارجاع شیوه‌نامه اختصاصی نظام ارجاع كار به كارگروه كارشناسی شورا

شورا ی عالی فنی كلیات «طرح جامع مدیریت كیفیت» در نشست شورایعالی فنی امور زیربنایی حمل و نقل تأیید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یكصدوبیست و ششمین نشست شورایعالی فنی امور زیربنایی حمل ونقل روز سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ با حضور اعضا برگزار شد و پس از گفتگو پیرامون دستوركار، جمع‌بندی‌های زیر حاصل شد.

با هدف تنظیم ضوابط مورد نیاز برای بهبود و ارتقای كیفیت در انجام پروژه‌ها و نیز خدمات در وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های وابسته، «طرح جامع مدیریت كیفیت» مورد بررسی قرار گرفت و ضمن تأیید كلیات طرح مقرر شد جزییات آن در كارگروه كارشناسی تدوین و تكمیل و جهت تصمیم‌گیری به شورا ارائه شود.

این طرح به عنوان سندی در نظرگرفته شده است که فرایندهای بنیادی و تکالیف سازمان‌های کارفرمایی و بهره‌بردار را در زنجیره پدیدآوری طرح‌ها و پروژه‌‌ها مشخص کند. همچنین در این طرح شاخص‌هایی معرفی می‌شود که اندازه‌گیری آن‌ها به نحو اطمینان‌بخشی وضعیت کیفیت کارها در سازمان را نشان می‌دهد.

در ادامه این نشست دستور کار دیگری با عنوان «شیوه‌نامه اختصاصی نظام ارجاع كار» برای وزارت راه و شهرسازی بررسی شد و تصمیم‌گیری در رابطه با پیشنهاد در مورد نظام ارجاع پروژه‌ها و امور قراردادی در وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های وابسته پس از تبادل نظر اعضا مقرر شد با پیگیری كارگروه كارشناسی شورا مطالعات تكمیلی در رابطه با موضوع انجام گیرد.

این پیشنهاد به منظور پرهیز از آسیب‌ها و صیانت از بیت‌المال و بنابر مسئولیت مقام وزارت در رابطه با حساسیت‌های اجتماعی، پاسخگویی به شهروندان و نهادهای نظارتی، اصلح است تصمیم‌گیری درباره قراردادهای بزرگ و قراردادهای تکمیلی و خریدهای خارجی و نظایر آن، شیوه‌نامه نظام ارجاع کار تدوین شود.

این نشست با حضور سيد مجيد برهانی مشاور وزير در امور مهندسي و ساخت٬ امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل٬ داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای٬ علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی٬ احمد خدایی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد./

نظر شما