شناسهٔ خبر: 131481 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور ارتقای ایمنی تردد صورت پذیرفت؛

آموزش راکبان موتورسیکلت در ۲۰ روستای استان زنجان

راهداری زنجان کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان ضمن حضور در ۲۰ روستای استان علاوه بر آموزش نکات ایمنی تردد به راکبان موتورسیکلت، ۴۰۰کلاه ایمنی بین آنها توزیع کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(زنجان)، اعظم محمدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اظهار داشت: در قالب همایش وبه منظور ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت و وانت‌بارها،کارشناسان این اداره کل با حضور در ۲۰ روستای استان علاوه بر آموزش نکات ایمنی تردد به راکبان موتور سیکلت، ۴۰۰ دستگاه کلاه ایمنی، بیش از ۴۰۰ قطعه شبرنگ و ۴۰۰ عدد چراغ موتورسیکلت و بسته فرهنگی در بین شرکت‌کنندگان توزیع کردند.

محمدی گفت: هدف از اجرای این همایش افزایش ضریب ایمنی و کاهش حداکثری حوادث جاده ای‌، طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت و وانت بارها در سطح راه‌های استان است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ضمن اعلام خبر فوق افزود: طبق تمهیدات به عمل آمده این همایش در قالب برنامه‌هایی متنوع تر در ۲۰ روستا عملیاتی شد.

محمدی در ادامه به مشخصات اجرایی طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت و وانت‌بارها اشاره و توضیح داد: در قالب این طرح ۴۰۰دستگاه کلاه ایمنی و شبرنگ در بین مجموعه هدف توزیع شد.

وی در ادامه به اماکن استقرار اکیپ‌های اجرایی طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به ابعاد فرهنگی این طرح که همانا ارتقا سطح فرهنگ ترافیک جاده‌ای است‌، این طرح در ۴ روستای ماهنشان،۳ روستای ابهر و ۴ روستای شهرستان خدابنده اجرا شد.

محمدی با یادآوری این مهم که مخاطب فرهنگی طرح ارتقا ایمنی راکبین موتور سیکلت و وانت‌بارها، شامل تمامی کاربران جاده‌ای اعم از رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه بوده است، تصریح کرد: به همین منظور و در راستای اجرای همایش نسبت به برگزاری تئاتر نیز اقدام شد.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از مجریان و کارشناس مسئول طرح، یادآور شد : همچنین در ضمن اجرای طرح ارتقا ایمنی راکبین موتور سیکلت و وانت‌بارها، تعدادی اقلام فرهنگی با مضمون آموزه های ترافیکی که مخاطبان آن کودکان و نوجوانان هستند، توزیع شد.