شناسهٔ خبر: 131542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد:

اقدامات گسترده ایمن سازی در جاده های مازندران

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: در راستای افزایش ضریب ایمنی جاده های مواصلاتی استان، انواع عملیات ایمن سازی در سطح محورهای مذکور توسط راهداران به اجرا در آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران محسن محمدنژاد با بیان اینکه علائم جاده ای نقش بسیار موثری در راه ها دارند و زبان گویای جاده ها محسوب می شوند اظهار کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی،انواع عملیات ایمن سازی شامل لکه گیری و چاله پرکنی ،آشکارسازی نقاط پرحادثه ،ایمن سازی دوربرگردان ها ،خط کشی محورها انجام گرفت .

محمدنژاد هم چنین از رفع  نقص ۱۳نقطه پرحادثه با عملیات آشکار سازی خبر داد و خاطرنشان کرد: قبل از آغاز طرح نوروزی اقدامات مستمری ازجمله آشکارسازی نقاط پُرتصادف با نصب بنر، اطلاع رسانی و تقویت تابلو و علائم صورت گرفت و ۱۳ نقطه از ۸۸۷ نقطه پُرتصادف کشور مربوط به مازندران بود که طبق آخرین دستورالعملی که کمیسیون عالی ایمنی راه های کشور ارائه کرد، این نقاط مصوب را در فرصت اندک، آشکارسازی انجام پذیرفت.

معاون راهداری با اشاره به همت جهادی راهداران در عملیات خط کشی  و نقش بسیار موثر این عملیات در کاهش تلفات جاده ای در سال گذشته در جاده ها اظهار کرد: در همین راستا ۱۵۰۰کیلومترخط کشی در محورهای مواصلاتی جرا شده است.

وی اقدامات این اداره در زمینه ایمنی محورها، استقرار اکیپ ها و گشت های نظارتی ،پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها ،لکه گیری جاده ها،کاشت نهال دررفوژ میانی محورهای شریانی و اجرای خط کشی را از پیامدهای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای دانست که به طور متناوب و مستمر اجرا می شود.