شناسهٔ خبر: 131554 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

شروع عملیات فاز تشخیص و تجویز اقدامات اصلاحی ۶۶ نقطه پرتصادف استان سمنان

احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از شروع عملیات فاز تشخیص و تجویز اقدامات اصلاحی ۶۶ نقطه پرتصادف استان خبر داد و گفت: ارائه یک روش جدید تحلیل آماری برای شناسایی و همچنین استفاده از روش‌های کم هزینه در اولویت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، با بیان اینکه رفع نقاط پرتصادف در اولویت قرار دارد گفت: ارتقای ایمنی راه‌ها یکی از اهداف و برنامه های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که در دو بخش اقدامات پیشگیرانه و اقدامات واکنشی برنامه ریزی لازم انجام خواهد شد.
وی در ادامه افزود: در این راستا مشابه سال ۱۳۹۵ که جمع آوری، پالایش و تحلیل اطلاعات تصادفات جاده‌ای کشور انجام شده عملیات فاز تشخیص و تجویز اقدامات اصلاحی نقاط پرتصادف جدید و تصمیم‌گیری در خصوص راهکارهای پیشنهادی آغاز گردیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان توضیح داد: لحاظ کردن مشخصات هندسی نقاط دارای تصادف و ارائه یک روش جدید تحلیل آماری برای شناسایی و همچنین استفاده از روش‌های کم هزینه در اولویت قرار گرفته که از دقت بالایی نیز برخوردار است.
منصورکیایی از دستور اکید وزیر برای تسریع در انجام اقدامات اصلاحی نقاط پرتصادف خبر داد و عنوان کرد: با عنایت به اینکه بررسی و تصمیم گیری نهایی راهکارهای پیشنهادی به عهده دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه است معاونت راهداری این اداره کل تهیه شناسنامه فنی برای هرنقطه را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به تسریع اجرای آن پیگیری لازم را دارد.
وی به شناسایی ۶۶ نقطه پرتصادف با توجه به بررسی محورهای مواصلاتی استان و بر اساس دستورالعمل‌های جدید اشاره داشت و یادآور شد: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی صورت گرفته بخش عمده‌ای از ایمن‌سازی نقاط جدید شناسایی شده در شش ماهه اول به پایان برسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان تاکید داشت: در حوزه تصادفات تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط متفق القول هستند که هموطنان کمترین آسیب را متحمل شوند؛ به همین سبب در شرایط اقتصادی کنونی جامعه باید از امکانات و اعتبارات موجود بیشترین بهره گیری را داشت.