شناسهٔ خبر: 131560 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۲ ماهه سال گذشته انجام شد؛

رسیدگی به بیش از ۱۲۰۰ پرونده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل در سیستان وبلوچستان 

کمیسیون معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از رسیدگی به یک هزار و ۲۵۹ پرونده در کمیسیون تخلفات استان در۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ در استان خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمورباقری با بیان اینکه کمیسیون های ماده ۱۱ ،۱۲  و ۱۴ به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان ، شرکت های حمل و نقل و مالکین ناوگان حمل و نقل جاده ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه در ارائه خدمات مطلوب به هموطنان است اظهار داشت:از این تعداد، ۵۸۰ پرونده مربوط به کمیسیون ماده  ۱۲ تخلفات شرکت‌ها ،۴۱۰پرونده مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ تخلفات رانندگان و ۲۶۹ پرونده نیز به کمیسیون ماده ۱۴ تخلفات مالکین ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص داشته است که در سال ۱۴۰۱ رسیدگی و بر اساس تخلفات صورت گرفته رای لازم صادر شده است. 

وی در ادامه افزود:در کمیسیون ماده ۱۲،منجر به تعطیلی تعداد ۷ شرکت ،تذکر به ۹ شرکت و برای بقیه با توجه به تخلفات صورت گرفته جریمه صادر و همچنین برای شرکت هایی که تخلفات آن ها محرز شناخته نشد حکم برائت صادر شد. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:در کمیسیون ماده ۱۱ بیش از ۱۸۰ راننده تذکر و بیش از ۵۰ راننده لغو کارت هوشمند شده اند و در کمیسیون ماده ۱۴ بیش از ۱۱۰ نفر مالکین ناوگان حمل و نقل عمومی تذکر، تعداد۱۱۶ نفر لغو کارت هوشمند ناوگان حمل ونقل عمومی و برای تعدادی از شرکت‌ها،رانندگان و مالکان حکم برائت صادر شد. 

باقری در خاتمه با تاکید بر نظارت مستمر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان بر فعالیت های بخش حمل و نقل جاده ای برون شهری خاطر نشان کرد:لذا شهروندان می توانند با تماس با سامانه ۱۴۱ شکایت خود را جهت رسیدگی به‌این  اداره کل منعکس کنند.