شناسهٔ خبر: 131634 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال ۱۴۰۱ انجام شد؛

جابه‌جایی بیش از ۶۰۶ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

مهندس حاجی صفری.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی ۶۰۶ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود طی سال ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی ، محمد حاجی صفری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، گفت: طی سال گذشته ۶۰۶ هزار و ۲۷۸ تن کالا اعم از صادرات و ترانزیت با ۱۴۹۹۴ دستگاه کامیون از پایانه مرزی ماهیرود انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۴۹۶ هزار و ۷۵۵  تن کالا از پایانه مرزی مرزی ماهیرود صادرات شده افزود:این میزان صادرات کالا توسط ۱۰۲۷۳ دستگاه ناوگان انجام شده است.

حاجی صفری از افزایش ۳.۴ درصدی ترانزیت از مرز ماهیرود یادآور شد و اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۰۹ هزار و ۵۲۳ تن کالا توسط ۴۷۲۱ دستگاه ناوگان از مرز ماهیرود ترانزیت شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عمده ترین کالاهای صادراتی از پایانه مرزی ماهیرود را ترکیبات نفتی و سیمان اعلام کرد.

وی همچنین یادآور شد: داروهای گیاهی از کشور اندونزی، روغن نباتی از کشور امارات، شکر از کشور هند، آرد از کشور روسیه و کودشیمیایی از کشور ترکیه عمده ترین کالاهای ترانزیتی از مرز ماهیرود هستند.