شناسهٔ خبر: 131642 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی:

۱۷ درصد از کل مبلغ مقرر تسهیلات مسکن توسط بانک ها پرداخت شد

ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تکلیف قانون قانون جهش تولید برای پرداخت۲۰ درصد تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: طبق ارزیابی انجام شده تاکنون تنها ۱۷ درصد از مبلغ کل تسهیلات مقر شده حوزه مسکن محقق شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل نوروزی صبح امروز با حضور در استودیو برنامه سلام خبرنگار با اشاره به برگزاری ششمین جلسه شورای مسکن با حضور رئیس جمهور، بیان داشت: باید بانک ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به حوزه ساخت مسکن اختصاص دهند. دو سال پیش ۳۶۰ هزار میلیارد تومان ابلاغ و سهمیه تمامی بانک ها مشخص شد، اما تخصیص چندانی صورت نگرفت همچنین در سال گذشته هم هزار میلیارد تومان به شبکه بانک اعلام و مجدد سهمیه تمامی بانک ها هم مشخص شد، بر اساس قرارداد بانک ها با متقاضیان و پرداخت تسهیلات خود مالکی روستایی و ودیعه مسکن طبق ارزیابی انجام شده تنها ۱۷ درصد از این تسهیلات محقق شده است که بانک مسکن بیشترین تسهیلات را پرداخت کرده است.

وزارت اقتصاد اطلاعات سامانه سادا را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهد

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن اظهار کرد: در مرداد سال گذشته تنها ۵۹۴ هکتار فقط در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار داشت بعد از تاکید رئیس جمهور تحول خوبی صورت گرفت و ۴ هزار ۶۹۵ هکتار زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت. همچنین ۱۰ هزار هکتار اراضی شناسایی شده که باید وزارت اقتصاد اطلاعات سامانه سادا را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهد که تاکنون انجام نداده است برای ۵ هزار هکتار از این میزان سند اخذ شده و مقدمات عملیات نهضت ملی مسکن انجام شده و یا در قالب مولد سازی به طرح نهضت ملی مسکن واگذار می شود.

واگذاری زمین به متقاضیان مسکن با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت

وی ادامه داد: در جلسه مرداد سال گذشته رئیس جمهور تاکید داشتند که اراضی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد و پیش از زمان برگزاری جلسه روند خوبی در خصوص تخصیص اراضی دستگاه ها به نهضت ملی مسکن نداشته ایم، اما با تاکید رئیس جمهور و حضور استانداران اعلام شد که تا یکی دو ماه آینده روند تخصیص اراضی به خوبی ادامه یابد و در صورت عدم اجرا ، اراضی دستگاه ها در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار گیرد.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن بیان کرد: بعد از جلسه شورای عالی مسکن در سال گذشته واگذاری زمین به مردم به صورت جدی با اولویت شهر های کوچک و متوسط پیگیری شد که تاکنون ۵۰ هزار قطعه به بیش از ۱۳۰ هزار متقاضی برای ساخت مسکن یک طبقه و یا گروهی واگذار شد که این واگذاری ها با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.