شناسهٔ خبر: 13177 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت:

تمایل شرکت حمل‌و‌نقل فيلیپینی برای سرمایه‌گذاری در منطقه‌ اقتصادی بندر امام خمینی(ره) /بهره مندی اقتصاد منطقه از رونق گردشگری دریایی

بندر شهید رجایی تمایل شرکت حمل‌و‌نقل فيلیپینی برای سرمایه‌گذاری در منطقه‌ اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ،بهره مندی اقتصاد منطقه از رونق گردشگری دریایی از اخبار مهم حوزه دریایی درهفتهای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، اخبار مهم حوزه دریایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است.

ابوطالب گرایلو معاون دریایی و بندری اداره ‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان

۱۳۱۳۲

*هیأت سرمایه‌گذاری فيلیپینی به همراه شریک ایرانی خود ضمن بازدید از منطقه ویژه‌اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری و توسعه پایانه کانتینری این بندر اعلام کرد.

*در جریان این دیدار پیشنهادهایی در خصوص نحوه آغاز فعالیت این شرکت بزرگ فعال در زمینه کانتینری برای انتقال تجهیزات نوین و توسعه پایانه کانتینری رد و بدل شد و درباره تداوم همکاری‌ها برای بهره‌گیری بهینه از توان بالقوه در این مجتمع بندری در زمینه حمل و نقل کانتینری برای دوره‌های زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت تصمیم‌گیری شد.

منوچهر تاتینا مدیر کل بنادر مازندران

۱۳۰۸۲

*نداشتن راه دسترسی مهمترین معضل بندر نوشهر است و با توجه به مشكلات ترافیكی ناشی از تردد کامیون ها در سطح شهر، احداث آن به خواسته عمومی مردم و مسئولان تبدیل شده است و امیدواریم به بركت سفر هیأت دولت اعتبارات مورد نیاز برای اجرایی شدن عملیات ساخت این پروژه مهم تأمین شود.

*پایانه فعلی پاسخگوی نیازهای بندر نیست بطوریكه افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری كالا در بندر و تردد كامیون ها موجب آزار و اذیت شهروندان می شود.

*در صورت موافقت مسئولان ارشد كشور می‌توان نسبت به تأمین كالاهای اساسی مورد نیاز نیمه شمالی كشور كه جمعیت قابل توجهی در آن مستقر هستند از طریق بنادر شمالی اقدام و  علاوه بر کاهش هزینه‌های تمام شده کالا، موجبات رشد و توسعه همه جانبه این بنادر را فراهم کرد.

ابراهیم ایدنی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان

۱۳۰۹۲

*توسعه گردشگری دریایی یکی از رئوس مهمی است که ضمن پرداختن به آن می بایست اقتصاد منطقه را متحول و در زندگی ساحل نشینان تاثیر گذارد.

*در نوروز ۹۵ براساس برنامه ریزی های صورت گرفته معاونت دریایی به بحث ایمنی سفرها، آماده سازی و ایمن نمودن مسیر تردد شناورها و پایش هرآنچه شرایط اضطراری را به وجود می آورد، پرداخته و معاونت بندری نیز برحسب شرح وظایف برآماده سازی بنادر، در زمینه تجهیز بنادر به لحاظ ایمنی و رفاه مهمانان نوروزی اقدام کنند.

محمد جهانشاهی‌نسب مدیر اداره بنادر کیش

۱۳۰۶۲

 

*تا نیمه امسال در مجموع یک میلیون و ٢٣٣ هزار و ٣٨٠ تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، یک میلیون و ٧۵ هزار و ۵١ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ١۵٨ هزار و ٣٢٩ تن آن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

*قریب به ٤٥ هزار تن مربوط به فعالیت های واردات و قریب به ٣هزار تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص یافته‌است.

*در سال‌جاری، ١٥٧ هزار و ٦٢٨ نفر مسافر و گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی از طریق بندر این جزیره جابجا شدند که ٢٣ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته‌است.

*در مدت یاد‌شده، تردد شناورها در این جزیره به شش هزار و ٩٨٠ فروند رسید که از این میزان، ٤٦٠ فروند بالای هزار تن و٦هزار و٥٢٠ فروند بالای هزار تن بوده است.

وانگ جونگ شینگ معاون اداره همکاری اقتصادی خاورمیانه

۱۳۰۱۰

*بندر چابهار آمادگی برای ورود سرمایه گذاران چینی را دارد.

عادل دریس مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر

۱۲۹۸۴

*بندر خرمشهر آمادگی انتقال روزانه ۱۲۰۰ زائر حسینی از این بندر به بندر بصره را دارد.

*دو شرکت مسافربری والفجر و ایران زمین در این حوزه فعال خواهند بود براساس برنامه حتما تهیه بلیت باید از دفاتر فروش خطوط مسافری انجام شود.

*تعیین هزینه جابه‌جایی زیر نظر اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیست هم اکنون هزینه خدمات بین ۸۵ تا ۹۰ هزار  تومان است.

نظر شما