شناسهٔ خبر: 131794 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اعلام کرد:

انجام ۸۷ عملیات ریزش‌برداری در جاده‌های کردستان

ریزش برداری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان از انجام ۸۷ عملیات ریزش‌برداری پس از دو روز بارش و تخریب برخی جاده‌های اصلی و فرعی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی اظهار کرد: طی بارش‌های اخیر بیش از ۸۷ مورد ریزش‌برداری توسط راهداران کردستان در سطح جاده‌های فرعی و اصلی استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲ مقطع ریزش‌برداری در روستاهای قروه، یک مقطع ریزش برداری روستایی ،یک مورد پاکسازی محور روستایی در شهرستان دهگلان، ۵ مقطع ریزش‌برداری و پاکسازی در یاسوکند، ۲۷ مقطع در بانه و ...انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه طی بارش‌های اخیر ۲ محور روستایی در سقز به دلیل تخریب پل مسدود شد، افزود: یک محور نیز به دلیل سیلاب در جاده روستایی سقز مسدود که با تلاش راهداران بازگشایی شد.

حسنی افزود: محورهای قروه بابارشانی و ۴ روستای شهرستان بیجار نیز در بارش‌های اخیر دچار ریزش شدند.

وی با بیان اینکه ۲۳ مقطع ریزش‌برداری در شهرستان سنندج انجام شده است، عنوان کرد: ۵ روستای مسدود شده بر اثر ریزش کوه و دو مورد سیل در این بازده زمانی بازگشایی شد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، ۱۷ مقطع ریزش‌برداری در مریوان و ۱۶ مقطع در سروآباد انجام شده و در همین بازده زمانی ۵ محور روستایی در دیواندره بازگشایی شده است.

حسنی اضافه کرد: هم‌اکنون روستای بیساران سروآباد، ۲ روستا در سقز و ۵ روستا در دیواندره دارای مشکل راه ارتباطی هستند.