شناسهٔ خبر: 131800 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک سال گذشته انجام شد؛

اجرای خط کشی بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان 

خط کشی محور های مواصلاتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات خط کشی ۳ هزار و ۵۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت:تهیه و نصب تعداد ۲۰ هزار تابلوهای اخطاری، انتظامی، مسیر نما و ...و تهیه ونصب یک هزار و ۲۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی از اقدامات انجام گرفته در جهت افزایش ایمنی جاده های استان در یکسال گذشته بوده است.

وی رفع و اصلاح ۱۷ نقطه پرتصادف ، ایمن سازی ۴۸۵ مقطع از ابتدای حفاظ ها و همچنین رفع و اصلاح  ۱۷۶ نقاط مستعد حادثه در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۱ را از دیگر اقدامات مهم جهت کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی در سال گذشته برشمرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد:اجرای روشنایی نقطه ای ۲۳نقطه و اجرای ۸ کیلومتر روشنایی طولی راه وتونل از محورهای تحت پوشش این اداره کل از سایر اقدامات مهم ایمن سازی جاده های مواصلاتی استان طی این بازه ی زمانی بوده است. 

کرد خاطر نشان کرد:خط‌کشی راه‌ها از مقرون به صرفه ترین انواع علائم ایمنی محسوب می‌شود و افزایش ایمنی تردد، دید کافی در شب، کنترل ترافیک، تسهیل رفت و آمد و کاهش میزان سوانح رانندگی از جمله مزایای خط کشی محورهاست.