شناسهٔ خبر: 131817 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد؛

بهره‌برداری از ۹۰ درصد معابر مسکن مهر در نیمه دوم سال جاری

بهره‌برداری از معابر مسکن مهر خوزستان مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت:۹۰ درصد معابر مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تا مهر ماه سال جاری آماده سازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، محمدحسین پناهی فر روز شنبه در نشست شورای مسکن استان خوزستان که به ریاست استاندار برگزار شد؛ با تاکید بر انجام الزامات تسریع در بحث نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در زمینه طرح نهضت ملی مسکن باید همه دستگاه‌های اجرایی متولی دست به دست هم دهند تا عملیات اجرایی ساخت مسکن در سریع‌ترین حالت ممکن به سرانجام برسد.

پناهی فر با اشاره به اهمیت هم افزایی میان دستگاه های خدمات رسان در تامین مسکن برای شهروندان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نهضت ملی مسکن را اولویت نخست خود قرار دهند و با همگرایی و تعامل در کنار یکدیگر این طرح را در استان به اجرا برسانند.

وی همچنین در این نشست آخرین وضعیت مسکن مهر و روند پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای مختلف استان را تشریح کرد و بخش عمده موانع در این زمینه را در حوزه مسکن مهر تعاونی ساز و تفاهم نامه های سه جانبه عنوان کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه در حدود ۱۷ هزار واحد مسکن مهر هنوز تحویل داده نشده است؛ افزود: از سال ۸۹ تا ۹۸ حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل شده و از سال ۹۸ تاکنون ۱۰ هزار و ۳۶۰ واحد تحویل داده شده است.

وی همچنین در ادامه این نشست گزارشی از اعطای تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان خودمالکی به تفکیک بانک‌های عامل ارایه داد.

در این نشست استاندار خوزستان بر تسریع اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های متولی در نهضت ملی تاکید کرد و خواستار اقدامات جهادی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمینه شد.