شناسهٔ خبر: 131840 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار مازندران خبر داد:

تشکیل کارگروه تامین منابع مالی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران

شورای مسکن مازندران استاندار مازندران با بیان این‌که مازندران برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای احداث مسکن ظرفیت های فراوانی دارد، گفت: در سطح استان کارگروهی برای تامین منابع مالی مورد نیاز احداث مسکن تشکیل و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، سیدمحمود حسینی‌پور در هجدهمین جلسه شورای تامین مسکن مازندران که با حضور معاون عمرانی استاندار، مهندس دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: تهیه زمین و همچنین تامین منابع مالی مورد نیاز برای احداث مسکن از جمله موضوعات مهمی بود که در این جلسه مطرح و رئیس جمهور نیز دستورات خوبی را در این زمینه صادر کردند.

وی با بیان این‌که، بسیاری از زمین ها در مازندران در حوزه تخصصی درجه یک و ۲ کشاورزی قرار دارند و همین عامل نیز باعث شده تا با کمبود زمین مواجه شویم، اظهار داشت: یکی از راهکارها مهم برای خانه دار شدن مردم ایجاد شهرک های جدید مسکونی است که به‌دنبال اخذ مجوز لازم هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به گردشگر پذیر بودن مازندران که افزایش جمعیت غیربومی را نیز به همراه دارد، گفت که متاسفانه رشد جمعیت بومی مازندران صفر است و تداوم این وضع می تواند مشکلات زیادی را نیز به همراه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: در هفته گذشته بیش از هفت هزار و ۴۰ پیامک برای واجدان شرایط مسکن ارسال شد که باید به سرعت نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده و همچنین وجه اولیه اقدام کند.

حسینی پور افزود: متقاضیان واجد شرایط اگر در مهلت تعیین شده نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده خود و همچنین واریز وجه اولیه اقدام نکنند، این امتیاز به دیگر افرادی که در نوبت هستند واگذار خواهند شد.

وی با بیان این‌که، در مناطق روستایی نیز سال گذشته عنوان شد که در هر روستا پنج مسکن ملی باید احداث شود، گفت که فرمانداران، شهرداری ها و بخشداری ها و اعضای دهیاری ها باید با مردم همکاری کنند تا با بنیاد مسکن قرارداد ساخت مسکن منعقد شود.

استاندار مازندران با اشاره به مشکل تهیه زمین در برخی مناطق روستایی استان نیز افزود: اقداماتی در حال انجام است تا با اعمال ماده چهار، مشکل زمین در این مناطق نیز رفع شود.

حسینی پور با بیان این‌که مازندران برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای احداث مسکن ظرفیت های فراوانی دارد، گفت: در سطح استان کارگروهی برای تامین منابع مالی مورد نیاز احداث مسکن تشکیل و راه اندازی شد ضمن اینکه به‌دنبال این هستیم تا با ارایه مشوق هایی برای انبوه سازان استان، زمینه بازسازی بافت های فرسوده در شهرهای استان را فراهم کنیم.

وی با بیان این‌که، برخی از مناطق بافت های فرسوده در شهرهای مازندران در معرض خطر جدی قرار دارد و مردم نیز باید با انبوه سازان همکاری لازم را داشته باشند، گفت که مسوولان نیز باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی انبوه سازان را برای ایجاد سرمایه گذارای در بخش مسکن تشویق و ترغیب کنند.

حسینی پور گفت: سرمایه گذاران علاقمند برای احداث مسکن در شهرهای مختلف مازندران می توانند به فرمانداری های تابعه مراجعه کنند تا مقدمات فعالیت آنها در کمترین زمان فراهم شود.

مقام عالی دولت در مازندران ابراز امیدواری کرد با مشارکت مردم و همراهی و همدلی بیش از پیش مسوولان دستگاه های اجرایی زمینه لازم برای ورود انبوه سازان و همچنین سرمایه گذاران بخش مسکن در مازندران فراهم شود تا بتوانیم نهضت بزرگ مسکن ملی را در این استان عملیاتی و اجرا کنیم.