شناسهٔ خبر: 131866 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دیدار وزیر راه و شهرسازی با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح شد؛

بررسی جزئیات ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد

وزیر کمیته امداد وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست ساختمان دادمان با حضور معاونان حوزه مسکن و شهرسازی این وزارتخانه جزئیات ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در شهرها و روستا ها را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده در قالب قانون جهش تولید مسکن برای ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها ویژه مددجویان، اظهار کرد: تامین زمین برای این طرح باید به صورت استان به استان و به شکل مستمر پیگیری شده و از ظرفیت موجود اراضی برای ساخت مسکن متقاضیان استفاده شود.

وی افزود: از ۳۶۰ هزار واحد مسکن محرومان، ۲۴۰ هزار واحد در شهرها و ۱۲۰ هزار واحد در روستاها باید ساخته شود و سازمان ملی زمین و مسکن مورد نیاز این پروژه را در شهرها و مراکز استان‌ها تامین خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بر لزوم برگزاری جلسات مستمر و ماهانه با مدیران کمیته امداد و معاونان حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری اقدامات مورد نیاز ساخت مسکن محرومان تاکید کرد.

 در این نشست مقرر شد که سامانه هوشمند امداد(سها) کمیته امداد امام خمینی (ره) به سامانه املاک و اسکان متصل شود تا ثبت و دسترسی و تبادل اطلاعات این دو سامانه تسهیل شود.

در ادامه این جلسه سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، اشتغال، تأمین مسکن و فرهنگسازی برای خودباوری و خود اتکایی را سه محور مهم اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی و مولدسازی ذکر کرد و گفت: در همین راستا ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن محرومان شناسایی شده و با همراهی وزارت راه و شهرسازی با طی مراحل تغییرات کاربری و الحاق آنها به محدوده های شهری استفاده خواهد شد.