شناسهٔ خبر: 13190 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۲۷درصدی تلفات جاده‌ای در خوزستان

سوانح جاده‌ای معاون عمرانی استانداری خوزستان از کاهش ۲۷ درصدی تلفات جاده‌ای در محورهای این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان، احمد سیاحی ضمن بیان این مطلب گفت: مسئله ایمن‌سازی راه‌ها یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان در حفظ جان و سلامت مردم بوده که باید مورد توجه تمامی مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: طرح‌های ایمن‌سازی جاده‌ها سبب کاهش ۲۷ درصدی تلفات جاده‌ای در خوزستان شده که البته با وجود این کاهش میزان تلفات بسیار بالا است.

وی عنوان کرد: طرح زمان‌بندی تردد وسایل سنگین در جاده‌های خوزستان کمک شایانی به کاهش تلفات منجر به فوت در خوزستان کرده است، همچنین در تلفات درون شهری اهواز نیز کاهش ۱۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.

زينب اوركي مسئول مركز مديريت راه‌هاي خوزستان نیز در خبری دیگر از كاهش۱۹  درصدي متوفیان در ۶ ماهه نخست امسال در سوانح جاده‌ای خبر داد و گفت: از ابتداي امسال تا پايان مهرماه، آمار تصادفات در محورهاي ارتباطي اين استان به نسبت سال قبل دو درصد كاهش داشته است.

وي با اشاره به فوت ۲۵۹ نفر بر اثر وقوع اين سوانح در محورهاي اصلي با استناد به آمار پزشكي قانوني اضافه كرد: تعداد افراد فوت شده در هفت ماهه امسال نسبت به ۳۲۱ فوتي پارسال ۱۹ درصد كاهش نشان مي‌دهد.

اوركي تعداد مجروحان اين سوانح را ۶۹۷ نفر اعلام كرد و گفت: در مدت مشابه سال قبل ۷۰۴ نفر در سوانح جاده‌ای مجروح شده اند. در راه‌هاي روستايي هم از ابتداي امسال تا پايان مهر ۱۹ فقره تصادف منجر به فوت رخ داده كه تعداد آنها  ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال كاهش دارد.

خوزستان با برخورداري از پنج هزار و ۱۵۰ كيلومتر جاده ارتباطي و ۱۱ هزار كيلومتر راه روستايي از نظر طول راه‌ها رتبه پنجم كشور را داراست./

نظر شما