شناسهٔ خبر: 131967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک سال گذشته؛

سرقت علائم جاده ای در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان ۱۷۰ میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت 

سرقت علائم ایمنی در سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:سرقت تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی استان در سال ۱۴۰۱، ۱۷۰ میلیارد ریال به علائم جاده ای سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت:سرقت علائم ایمنی، گاردریل، روشنایی و تابلوهای هشداردهنده هزینه سنگینی را برای ایمن‌سازی مجدد به مجموعه تحمیل می‌کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه نبود تابلوهای مسیرنما و هشداردهنده در جاده‌ها رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و بعضا باعث بروز حوادث رانندگی می‌شود، این اداره‌کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  یکی از عوامل مؤثر در افزایش تصادفات و تلفات جاده ای کمبود و نبود علایم و تابلو های هشدار دهنده عنوان کرد و افزود: در این راستا با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و با حضور دستگاه های متولی ،اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده تا شاهد کاهش سرقت علائم که یکی از ارکان اصلی در جاده های استان است باشیم.

کرد در خاتمه از مردم درخواست کرد درصورت مشاهده سرقت تابلو و علائم ایمنی با اطلاع رسانی به پلیس ١١٠ و کلانتری های محلی و همچنین شماره تلفن ١٤١ مرکز مدیریت راه ها در جهت جلوگیری از سرقت آنها همکاری کنند.