شناسهٔ خبر: 132015 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان:

رشد ۲۷/۳ درصدی جابجایی مسافر در استان اصفهان

رشد 27/3 درصدی جابجایی مسافر در استان اصفهان رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از رشد ۲۷/۳ درصدی جابجایی مسافر در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسین بیغمیان رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۹۲۶۵۲۲۱ مسافر و تعداد ۸۷۵۲۶۶ سفر طی سال گذشته در حوزه تحت پوشش این اداره کل به ثبت رسیده که این میزان نشان دهنده رشد ۲۷/۳ درصدی تعداد مسافر و ۱ درصدی تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بوده و نشانگر افزایش ضریب اشغال صندلی بوده که به تبع آن تکمیل ناوگان را نسبت به سال گذشته درپی داشته است.

بیغمیان گفت: بیشترین سهم‌ جابجایی مسافر دراین مدت به ترتیب به شهرستان‌های اصفهان، مبارکه، خمینی شهر و کاشان اختصاص داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۴۳۸۹۵۶۳ نفر مسافر درون استانی و ۴۸۷۵۶۵۸ نفر به مقصد برون استانی بوده است‌.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: هم اکنون ۱۵۲ شرکت حمل ونقل، ۳۱ باب پایانه مسافری عمومی، ۲۵ باب پایانه اختصاصی و ۵ باب پارک سوار، بیش از ۵۵۳۰ دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری اعم از اتوبوس، مینی‌بوس، سواری و بیش از ۸۱۴۰ راننده مسافری فعال در حال ارائه خدمات به مردم و مسافرین هستند.

بیغمیان خاطرنشان کرد: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکتهای حمل و نقل و راننده را به سامانه ۱۴۱ که بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی می باشد اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوط به تخلفات حمل و نقلی رسیدگی شود.