شناسهٔ خبر: 132032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی تخلفات اضافه تناژ بار در راه های قزوین ۷ درصد افزایش یافت

اضافه تناژ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی ۸۵۰فقره تخلف حمل بار بیش از حد مجاز در راه های استان خبر داد و گفت: میزان شناسایی این تخلفات نسبت به سال پیش از آن ۷درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری‌پور گفت: میزان بار کشف شده از این تعداد متخلف ۳هزار و ۲۴۲تن بوده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ سیزده درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: گشت های بازرسی تخلفات اضافه تناژ متشکل از کارشناسان حمل و نقل و پلیس راه با جدیت موضوع جابه‌جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل را رصد و با جدیت با این تخلفات برخورد می‌کنند.

 معیری‌پور با بیان اینکه حمل بار بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه به شبکه راه‌های کشور که با هزینه بسیار زیاد ساخته شده اند خسارت وارد می‌کند، ادامه داد: تخلفات حمل اضافه بار در بخش حمل و نقل یکی از مهم ترین دغدغه های سازمان در خصوص بهره برداری از راه‌ها است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:برای جلوگیری از بروز این خسارت‌ها از سوی رانندگان متخلف فعالیت بررسی ناوگان حمل و نقل بار با تهیه و نصب باسکول های ثابت و سیار توزین وسایل نقلیه در ایستگاه های پلیس راه انجام می شود و تمام رانندگانی که بیشتر از حد مجاز بارگیری کرده اند جریمه و در صورت تکرار خطا وسایل نقلیه آنها و یا حتی مجوز شرکت حمل و نقل متوقف یا باطل می‌شود.