شناسهٔ خبر: 132076 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۱ انجام شد؛

اجرای آسفالت حفاظتی و پیشگیرانه در ۶۰ کیلومتر از جاده‌های ایلام

آسفالت حفاظتی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام با اشاره به رویکرد سازمان در ترویج و همچنین توسعه روکش‌های حفاظتی و پیشگیرانه، از روکش آسفالت حفاظتی در ۶۰ کیلومتر از جاده‌های استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (ایلام)؛ علی روان اظهار داشت: در راه‌های اصلی و شریانی ۴۵ کیلومتر به صورت میکروسرفیسینگ و در محورهای روستایی ۱۵کیلومتر فوگ سیل انجام شده است.

وی با بیان اینکه روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ از روش های جدید ترمیم و نگهداری راه‌ها است اظهار داشت:این روش با هدف جوان سازی آسفالت ‌های قبلی ،آب بندی سطحی جاده ، بهبود اصطکاک سطح محور و افزایش عمر روسازی در جاده‌ها ی استان اجرائی شده است.

معاون راهداری ایلام افزود: عمر این آسفالت ۴ تا ۵ سال بوده و استفاده از این نوع آسفالت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها تا یک پنجم لایه آسفالت خواهد شد.

روان به دیگر مزایای این پروژه اشاره کرد و گفت: سرعت بالای اجرای این نوع روکش سبب می شود خطرات و مشکلات ناشی از عبور ترافیک و به خطر افتادن ایمنی استفاده کنندگان از راه به حداقل میزان خود کاهش یابد و به دلیل ضخامت کم آن پس از اجرا نیاز به ترمیم شانه ها و یا تعویض جداول حاشیه جاده نیست و پس از حدود یک ساعت بعد از اجرا قابلیت عبور ترافیک از روی آن وجود دارد.