شناسهٔ خبر: 132080 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در حاشیه آغاز عملیات اجرایی کمربندی قلعه نو عنوان شد:

لزوم تخصیص اعتبارات بیشتر با هدف کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان تهران

قلعه نو مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به جان باختن ۱۱۶۸ نفر در تصادفات رانندگی ایام نوروز امسال در راه‌های کشور خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر برای پروژه‌های راهسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در ایام نوروز امسال از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱۶۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی فوت کرده‌اند که این رقم زنگ خطر بزرگی برای کشور است.
وی که در حاشیه مراسم شروع عملیات اجرایی کمربندی قلعه نو در محور ری-ورامین سخن می‌گفت، تصریح کرد: امسال با توجه به کم شدن محدودیت‌ها و پروتکل‌های کرونایی سفرهای جاده‌ای به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داشته است اما کشته شدن بیش از هزار و صد هم وطن به هیچ وجه قابل توجیح نیست.
محبت خواه از دستگاه‌های قانونگذار خواست اعتبارات بیشتری را به پروژه‌های راهسازی اختصاص دهند و تصریح کرد: هم اکنون اجرای پروژه‌های مهم راهسازی استان تهران از قبیل کمربندی قلعه نو یا تعریض محور ساران-کیلان و یا محور فیروزکوه-سمنان نیاز به اعتبارات ویژه و نگاه دلسوزانه مسئولان و سایر سیاستگزاران کشور دارد، سرمایه گذاری کردن در حوزه راهسازی کشور احترام به حقوق شهروندی است و حفظ سلامت شهروندان یک رکن اساسی در مسیر توسعه و رفاه است.