شناسهٔ خبر: 132094 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان:

چهار خطه نورآباد- خرم‌آباد ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نشست خبری راه و شهرسازی لرستان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: چهارخطه نورآباد به سمت خرم‌آباد بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آنتنی الشتر به فیروزآباد نیز به آن اضافه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وحید کرم‌الهی در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، اظهار کرد: در رابطه با راه‌آهن در این دولت اتفاق خوبی افتاد و با سفر رئیس جمهور جزء مصوبات آمده و ۲۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی آن تأمین شده و جزء پروژه شهید سلیمانی بوده و این کار از محل تهاتر نفت حتماً شدنی است.

وی ادامه داد: این پروژه در حال حاضر فعال شده ولی مطمئناً به زودی فعالیت آن بیشتر و قطعه خرم‌آباد به سمت پلدختر نیز فعال می‌شود.

کرم‌الهی افزود: محور ازنا شازند با طول ۳۴ کیلومتر داریم که تاکنون ۲۵ کیلومتر از آن به اتمام رسیده و قطعه آخر آن مانده که پیمانکاری که آن را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: شرکتی بود که با وزارتخانه قرارداد داشته و عملکردی خوبی از خود نشان داده بود به طوری که در طول شش ماه هفت کیلومتر راه را آماده و ایمن‌سازی کرده بود که همه به این نتیجه رسیدیم که همین شرکت کار را انجام دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: پیش بینی ما این است که اوایل سال ۱۴۰۳ حیطه لرستان این محور به اتمام می‌رسد و فقط قسمت استان مرکزی باقی می‌ماند.

وی با اشاره به این‌که کریدور غرب که در لرستان است قسمت نورآباد به هرسین به ما تفویض نشده و در دست شرکت ساخت است بیان کرد: از نورآباد به سمت خرم‌آباد نیز بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و آنتنی الشتر به فیروزآباد نیز به آن اضافه کردیم.

این مسئول گفت: از ۱۴ کیلومتر ۱۳ کیلومتر آن انجام شده و فقط یک کیلومتر باقی مانده و از محور خرم‌آباد به سمت نورآباد نیز حدود شش کیلومتر حدفاصل پلیس راه به سمت فیروزآباد و حدود هفت کیلومتر از فیروز آباد به سمت نورآباد در حال انجام است.

کرم‌الهی ادامه داد: شش کیلومتر از این مسیر آماده آسفالت است و پیمانکار به دلیل بارندگی که باعث رطوبت می شود کار را انجام نداده، قیر مورد نیاز تأمین و تحویل داده شده است.