شناسهٔ خبر: 132102 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۴۸۰ کیلومتر راه‌های دسترسی خرم‌آباد به شهرستان‌ها رو به اتمام است

کرم الهی مدیر راه و شهرسازی لرستان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۴۸۰ کیلومتر راه‌های دسترسی خرم‌آباد به شهرستان‌ها رو به اتمام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وحید کرم‌الهی در نشست با خبرنگاران که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در لرستان ۸۰۰۰ کیلومتر راه شامل راه اصلی، فرعی، روستایی، آزادراه و بزرگراه وجود دارد.  

وی افزود: از مجموع ۸۰۰۰ کیلومتر راه موجود در لرستان ۱۷۲ کیلومتر آزاد راه، ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی چهارخطه، ۶۶۰ کیلومتر راه اصلی دو طرفه، ۵۷۰ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۲۰ کیلومتر راه روستایی هستند.

این مسئول افزود: از مجموع ۶۱۲۰ کیلومتر راه روستایی در لرستان، ۴۲۰۰ کیلومتر آن آسفالت است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: در قبل از انقلاب آزاد راه، راه روستایی آسفالته و راه اصلی چهارخطه در استان نداشتیم و این درحالیست که هم‌اکنون ۱۷۲ کیلومتر آزاد راه وجود دارد و از ۶۱۲۰ کیلومتر راه روستایی، ۴۲۰۰ کیلومتر آن آسفالت و مابقی شوسه است.

کرم‌الهی گفت: ۴۸۰ کیلومتر راه‌های دسترسی خرم‌آباد به شهرستان‌ها رو به اتمام است.

وی افزود: همچنین ۱۳۱ کیلومتر راه در لرستان در دست اجرا داریم که تا پایان امسال۵۰ کیلومتر آن انجام و به مجموع راه‌های اصلی چهارخطه استان اضافه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص جاده کوهدشت با بیان اینکه عملیات اجرایی این محور از سال ۸۶ آغاز شده است، افزود: طول این محور ۸۷ کیلومتر بوده که تاکنون ۷۴ کیلومتر آن چهارخطه شده و ۱۳ کیلومتر آن باقی مانده است.

کرم‌الهی اضافه کرد: از ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده چهارخطه کوهدشت، ۸ کیلومتر آن از روبروی قبرستان خضر به کوهدشت باقی مانده که به زودی این مسیر که پیشرفت  ۸۰ درصدی دارد به اتمام می‌رسد؛ قطعه دیگر واریانت چنار است که ۴.۸ کیلومتر است که با احداث آن کل واریانت چنار حذف می‌شود.

وی در خصوص محور ازنا شازند بیان کرد: طول این محور۳۴ کیلومتر است که تاکنون ۲۵ کیلومتر از آن به اتمام رسیده و قطعه آخر آن مانده که پیمانکاری که آن را انجام می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: اوایل سال ۱۴۰۳  محور ازنا- شازند در حوزه استحفاظی لرستان به اتمام می‌رسد و بخش استان مرکزی باقی می‌ماند.