شناسهٔ خبر: 132153 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون عمرانی استاندار مازندران:

آماده مشارکت انبوه‌سازان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستیم/تهیه بسته‌های تشویقی در نظام مهندسی

معاون عمرانی استاندار مازندران معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر مشارکت انبوه‌سازان و بخش خصوصی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در حوزه خودمالکی مسکن نیز هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، رضا علیخانی در جلسه هماهنگی با هدف تسریع در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان که با حضور مهندس دیوسالار سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان، مدیران مرتبط باحوزه مسکن، شهرداران وانبوه سازان استان در سالن کنفرانس اداره کل راه وشهرسازی مازندران برگزار شد با اشاره به اینکه مقرر است طی سال ۴ میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود، سهم استان مازندران را بیش از ۱۵۴ هزار واحد عنوان کرد.

وی بیان کرد: طرح مسکن ملی باید با تلاش تمام مسئولان مرتبط در استان پیشرفت بیشتری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران مسکن‌های ۹۹ ساله، مسکن روستایی و مسکن ملی را از جمله طرح‌های حمایتی برای خانه دار شدن افراد نیازمند برشمرد و گفت: در مازندران محدودیت‌های زیادی برای تهیه زمین وجود دارد که باید از ظرفیت بخش‌های مختلف برای تأمین زمین استفاده شود.

این مسئول بسته‌های تشویقی را برای شتاب بخشی به طرح ملی مسکن ضروری دانست و ادامه داد: برای توسعه طرح باید از ظرفیت خود مالکی، اراضی مازاد دستگاه اجرایی، بافت‌های فرسوده و ... استفاده شود.

علیخانی تصریح کرد: بازآفرینی بافت‌های فرسوده می‌تواند مشکل طرح نهضت ملی مسکن را در استان حل کند از این رو از انبوه سازان و مسکن سازان خواستار ورود به این طرح هستیم.

وی بر حمایت شهرداری‌ها و راه وشهرسازی برای حذف لکه‌های بافت فرسوده و بازآفرینی شهری تاکید کرد و گفت: در حوزه خودمالکی مسکن نیز هیچ مشکلی در استان وجود ندارد و بسته‌های انگیزشی در نظام مهندسی برای طراحی و نظارت طرح‌های مسکن ملی تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران نیز با اشاره به آغاز ساخت ۹ هزار و ۳۷۵ واحد مسکن ملی در روستاها گفت: حدود پنج هزار واحد بهره برداری شده است.

علی اصغر آسمانی مقدم با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۹ هزار و ۳۷۵ واحد مسکن ملی در روستاهای استان آغاز شده است، افزود: این واحدها در قالب طرح خود مالکی در حال اجرا است و برای اجرای آن از هیچ زمین دولتی استفاده نشده است.

آسمانی مقدم با اظهار اینکه تاکنون چهار هزار و ۸۴۰ واحد مسکن ملی در روستاهای استان بهره برداری شده است افزود: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز مسکن ملی توسط بنیاد مسکن اجرا شود.

وی با اشاره به افزایش سقف اعتبارات تسهیلات طرح ملی مسکن گفت: مقرر شد تسهیلات مسکن برای همه شهرها از کلانشهرها و شهرهای کوچک و غیره به میزان ۵۵۰ میلیون تومان و به صورت یکنواخت تعیین شود که هنوز این مصوبه ابلاغ نشده است.