شناسهٔ خبر: 132155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی:

افزایش بیش از ۲۲۳ درصدی روکش آسفالت محورهای آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱

معاون معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از افزایش ۲۲۳ درصدی روکش آسفالت محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ رسول زاده  معاون راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت: در سال ۱۴۰۱؛ بیش از ۳۵۲ کیلومتر از جاده های استان روکش شده که برای این منظور ۲۸۵ هزار و ۵۲ تن آسفالت استفاده شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه رشد مطلوبی در بهبود وضع جاده ای استان داشته ایم تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۵۲ کیلومتر عملیات درزگیری و ۴۹۳ کیلومتر روکش حفاظتی(اسکراب سیل) انجام شده و در زمینه لایروبی و اصلاح کانال هدایت آب، اصلاح شیب شیروانی، تیغ زنی و تسطیح جاده های شنی، شانه سازی و بهسازی مسیر، اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

رسول زاده همچنین افزایش ایمنی راه های استان را لازمه توسعه حمل و نقل دانست و گفت: در سال ۱۴۰۱ به میزان چهار هزار و ۹۸۲ کیلومتر از جاده های استان خط کشی شده و ۲۳ هزار و ۱۲ عدد علائم اخطاری، انتظامی، مسیر نما و ... در این جاده ها نصب شده است.