شناسهٔ خبر: 132182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آخرین نشست کارگاهی شورای مسکن مطرح شد

موانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن درکرمانشاه به سرعت برداشته شود

نشست کارگاهی شورای مسکن استان کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به برخی موانع اداری که روند اجرای پروژه های نهضت مسکن ملی را در استان کُند می کند، از دستگاه های اجرایی ذیربط خواست با تدبیر و خلاقیت فراتر از مرزهای سازمانی و اداری و در چارچوب قانون موانع بر سر راه اجرای پروژه های مسکن ملی در کرمانشاه را بردارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، محمدطیب صحرایی در شورای مسکن استان که در محل ساخت مجتمع مسکونی سراج یکی از پروژه های نهضت ملی مسکن شهر کرمانشاه برگزار شد، به ضرورت و اهمیت بالای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن برای مردم و دولت اشاره کرد و از همه دستگاه ها خواست با تمام توان در اجرای این پروژه ها پای کار باشند.

وی در ادامه به وجود برخی موانع موجود اداری سر راه اجرای پروژه های نهضت مسکن ملی در استان اشاره کرد و از ادارات خواست با هم افزایی و خلاقیت فراتر از مرزهای اداری و سازمانی مشکلات مربوط به این پروژه ها را رسیدگی کنند.

صحرایی توجه به قوانین در ساخت پروژه های مسکن ملی را یک اولویت دانست و افزود: بسیاری از موانع ما در اجرای این پروژه ها فنی، اداری در اتخاذ تصمیمات و انتخاب ها است بنابراین با اجماع و همبستگی می توانیم خیلی سریع به این موانع رسیدگی کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه همچنین خواستار اتخاذ راهکارهایی برای کاهش هزینه ساخت مسکن ملی برای متقاضیان شد و گفت: اما این راهکارها هرگز نباید به کیفیت ساخت واحدها مسکونی تاثیر بگذارد زیرا توجه به کیفیت از مهم ترین ابعاد ساخت پروژه های مسکن ملی است.

صحرایی در ادامه در راستای کاهش هزینه های ساخت پروژه های مسکن ملی پیشنهاد داد: به جای ساخت واحدهای ۶ و هفت طبقه ای، واحدهای ۲، سه طبقه ای ساخته شود که بسیاری از هزینه ها کاهش می دهد و متقاضیان با انگیزه بالاتری در این پروژه ها مشارکت می کنند.

وی در ادامه خواستار بررسی دقیق برآورد هزینه های کاهش طبقات پروژه های مسکن ملی در استان شد و از دستگاه های اجرایی خواست تا هفته آینده راهکارهای خود را در اتخاذ تصمیم برای کاهش طبقات در برخی از پروژه ها، کاهش اقساط قیمت مسکن برای متقاضیان و دیگر مسائل فنی، اجتماعی، فرهنگی را در اجرای پروژه ها مسکن ملی در استان کرمانشاه را ارایه دهند.

صحرایی در بخش دیگر از سخنان خود؛ توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی در اجرای پروژه های مسکن ملی را پر اهمیت دانست و گفت: در ساخت پروژه مسکن ملی باید به فرهنگ بومی، فضای آپارتمان نشینی و نیازهای روحی، روانی و فرهنگی ساکنان آنها توجه شود. استاندار کرمانشاه در پایان تاکید کرد: اجرای خوب، مناسب و با کیفیت پروژه های مسکن ملی باید در اولویت کارها باشد نه صرف اجرا سریع و بی کیفیت آنها.