شناسهٔ خبر: 132187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون ایمنی راه های خراسان جنوبی مطرح شد؛

هم افزایی دستگاه های خدمت رسان برای کاهش حوادث جاده ای طی تعطیلات عید فطر

کمیسیون ایمین راه های خراسان جنوبی.jpg در چهارمین کمیسیون ایمنی راه های خراسان جنوبی به هم افزایی همه دستگاه های خدمت رسان در استان برای کاهش حوادث جاده ای در تعطیلات عید فطر پیش رو تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، چهارمین کمیسیون ایمنی راه های استان در راستای برنامه ریزی برای طرح ترافیکی تعطیلات عید فطر برگزار شد.

درابتدای این جلسه اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به عنوان دبیر این کمیسیون به تشریح موضوعات مطرح در این جلسه پرداخت.

وی تصریح کرد: با توجه به پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید فطر، امیدواریم بتوانیم با هم افزایی دستگاه ها، حادثه ای را در سطح محورهای استان شاهد نباشیم.

وی با اشاره به ۷ اردیبهشت روز ملی ایمنی و حمل و نقل افزود: باتوجه به اهمیت موضوع ایمنی در حمل و نقل در برنامه های پیش بینی شده تأکید بر فرهنگ سازی و ایجاد فرهنگ ایمنی در بین کاربران جاده‌ای ، بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز به برنامه ریزی طرح ترافیکی ویژه تعطیلات عید فطر اشاره کرد و ادامه داد: این طرح به منظور افزایش ایمنی در سطح محورها و ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ای اجرا می شود.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در ادامه گفت: ضمن تشکر از همه دستگاه های اجرایی در طرح نوروزی با توجه به افزایش سفرهای طی ۵ روز آینده همانند ایام نوروز باید کیفیت را مدنظر قرار داده تا جاده ای ایمن را با آمادگی بیشتر برای کاربران جاده ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه با حضورهمه بخش های فعال، می توانیم رفتار ترافیکی در جاده ها را کنترل کرد، ادامه داد: برای ایجاد شرایط بهتر سفر در سطح جاده ها باید ممجتمع های بین راهی و راهدارخانه ها به تمام ظرفیت آماده ارائه خدمت به مسافرین باشند.

عباس زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه تعطیلات پایان هفته بوده سفرهای بیشتری انجام می گیرد و باید مانند طرح نوروزی همه دستگاه های امدادرسان بسیج شده و آمادگی لازم را داشته باشند تا جاده ای ایمن را در سطح محورهای استان داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآورشد: یکی از مهم ترین علل تصادفات در جاده های خراسان جنوبی سرعت بالا  است.

سرهنگ کاظمی، جانشین پلیس راه خراسان جنوبی نیز ضمن تحلیلی از ایام تعطیلات عید فطر سال گذشته، گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو نیز طرح انتظامی ترافیکی از امروز اجرایی و تمامی همکاران پلیس راه آماده خدمت رسانی هستند.