شناسهٔ خبر: 132202 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

کاهش ۳۱درصدی تاخیر قطار ها در راه آهن شمال شرق (۱)

قطار مسافری مدیر کل راه آهن شمال شرق(۱) گفت: میانگین تاخیر قطار های نوروزی به ازای هر رام قطار با کاهش۳۱درصدی در این اداره کل همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرشاد زادخور مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران میانگین تاخیر به ازای هر رام قطار در بازه پیک قطار های نوروزی در این اداره کل از ۱۱دقیقه به۷/۵دقیقه برابر با ۳۱درصد کاهش در مقایسه با دوره مشابه سال قبل همراه بوده است.

زاد خور افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی این اداره کل که در مسیر تردد زائران و مسافران بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)قرار دارد، ۵۹/۵درصد از قطار های مسافری سیر کرده به نسبت قطارهای مسافری شبکه راه آهن کشور را شامل می شود که دقت در امور محوله و تلاش مضاعف همکاران موجب کاهش تاخیر در ترددقطار ها نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل شده است.

وی گفت: این مهم در حالی است که تعداد مسافر جا بجا شده از این منطقه نیز با افزایش ۷۸درصدی همراه بوده و بیش از ۳۹هزارنفر مسافر از قطار محلی ،سهمیه اختصاص یافته بلیت از سایر قطار ها و همچنین خدمات ایستگاهی و رفاهی ارایه شده در ایستگاه های محدوده استحفاظی این اداره کل بهرمند شده اند.

گفتنی است اداره کل راه آهن شمالشرق (۱)با تردد روزانه بیش از ۸۰رام قطار مسافری، باری و عملیات جزو پر تردد ترین نواحی راه آهن کشور محسوب می شود.