شناسهٔ خبر: 132296 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه شورای مسکن شهرستان کلاله در سال ۱۴۰۲ عنوان شد؛

تامین زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کلاله

راه و شهرسازی گلستان اولین جلسه شورای مسکن شهرستان کلاله با حضور ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان و با محوریت تامین اراضی موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز در اولین جلسه شورای مسکن شهرستان کلاله در سال ۱۴۰۲ گفت: تا کنون بیش از ۹۴هزار نفر برای بهره مندی از طرح مسکن ملی در استان ثبت نام کرده اند و استعلام بالغ بر ۷۵ هزار نفر از آن‌ها انجام شده است.

وی افزود:  بیش از ۳۴۰ هکتار عرصه برای اجرای این طرح در مناطق مختلف استان فراهم شده که این میزان زمین اجرای طرح را در دوسال ابتدایی ممکن می کند.

ملک ادامه داد: ۶ هزار و ۶۰۷ نفر متقاضی دریافت مسکن در کلاله هستند و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن که یک قانون در کشور است، تلاش کنند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در سال ابتدایی اجرای طرح در شهرستان کلاله با معضل کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن روبرو بودیم که طی توافق با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی این مشکل رفع شد.

ملک در ادامه گفت: بر اساس این توافق یک زمین ۵۸ هکتاری برای احداث مسکن درنظر گرفته شده که پس از انجام مطالعات و مباحث فنی مربوط به الحاق و تفکیک و تعیین سرانه ها، زمین به طرح نهضت ملی مسکن الحاق می شود.

وی افزود: پیمانکاران بومی شهرستان کلاله با شرکت در مناقصه ها و مشارکت در ساخت مسکن در این شهرستان، نقش اثرگذاری در توسعه اشتغال و ارتقا اقتصاد کلاله خواهند داشت.

همچنین در این جلسه فرماندار کلاله گزارشی از وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان ارائه کرد و گفت: سهم شهرستان کلاله در دو شهر کلاله و فراغی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مجموعاً دو هزار و ۷۸۴ واحد طی چهار سال است.

فرهاد شیبک ادامه داد: تا کنون ۶ هزار و ۶۰۷ متقاضی در کلاله ثبت نام کرده که از این تعداد هزار و ۵۱۷ نفر به تایید نهایی رسیده اند.

فرماندار کلاله همچنین تصریح کرد: در شهر فراغی نیز هزار و ۱۸۰ نفر متقاضی دریافت مسکن دولتی هستند.

وی افزود:  با همراهی استاندار گلستان، مدیرکل راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سایر دستگاه های دولتی اراضی موردنیاز احداث مسکن در شهرستان کلاله تامین شده است.

گفتنی است در حاشیه برگزاری این جلسه ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با همراهی دکتر شیبک فرماندار کلاله و هیات همراه از سایت احداث مسکن ۵۶ واحدی اقدام ملی مسکن و سایر اراضی دارای قابلیت ساخت در شهر کلاله بازدید بعمل اورد و در جریان این بازدید، ضمن بررسی مشکلات سازندگان این پروژه پرداخت، تمهیداتی برای رفع معضلات اجرای پروژه ها اتخاذ کرد.