شناسهٔ خبر: 132297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه ستاد بازآفر ینی شهری کلاله در سال ۱۴۰۲ مطرح شد؛

تمامی معابر خاکی شهرستان کلاله آسفالت می شود

راه و شهرسازی گلستان اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان کلاله در سال ۱۴۰۲ با محوریت بهسازی محلات هدف بازآفرینی و رفع معابر خاکی دو شهر کلاله و فراغی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان کلاله اظهار کرد: کلاله با ۱۴۹ هکتار بافت مصوب فرسوده و ۲۰ محله ناکارآمد یکی از شهرستان های پیشرو در بازآفرینی محلات هدف در استان گلستان است.

وی افزود: از محل قیر ۱۴۰۰، در سال گذشته ۶۴ تن قیر برای آسفالت هشت هزار متر مربع معابر خاکی به این شهرستان تخصیص یافت

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: اولویت ما در سال ۱۴۰۲، رفع تمامی معابر خاکی استان است که این امر با همکاری شهرداری ها محقق خواهد شد.

ملک در ادامه گفت: همچنین برنامه ریزی هایی برای صدور هفت هزار پروانه در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری گلستان صورت گرفته که از این تعداد ۱۶۹ صدور پروانه سهم کلاله است.

وی افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران مشوق های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده در نظر گرفته که سازنده ها می توانند با استفاده از این بسته های تشویقی با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

لازم به ذکر است در حاشیه برگزاری این جلسه، ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با همراهی شیبک فرماندار کلاله و هیات همراه از محلات هدف بازآفرینی و محلات ناکارآمد شهرستان کلاله بازدید بعمل آورد.