شناسهٔ خبر: 132299 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای اداری راه و شهرسازی تأکید کرد؛

تأثیر بالای توسعه شاخص های حمل و نقل بر کاهش نرخ بیکاری

شورای اداری راه و شهرسازی چ و ب استاندار چهارمحال و بختیاری مهمترین زیرساخت استان را حوزه راه و حمل و نقل دانست و گفت: توسعه شاخص های حمل و نقل، تأثیر زیادی بر کاهش نرخ بیکاری در استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، غلامعلی حیدری در جلسه شورای اداری راه و شهرسازی استان یکی از شاخص های توسعه هر کشور و استان را، توسعه زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم استان توسعه یافته ای داشته باشیم؛ توسعه راهها، فرودگاه، راه آهن و... از اهمیت ویژه ای برخوردار است که همگی در حوزه راه و شهرسازی است.

وی یکی از مشکلات مهم استان را بالا بودن نرخ بیکاری خواند و افزود: خوشبختانه از سال گذشته این شاخص روبه کاهش است و از عوامل مؤثر در آن، توسعه زیرساخت های راه و حمل و نقل است و ادامه این روند تلاش و عزم جهادی همه کارکنان و دلسوزان استان را می طلبد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر همین اساس حدود 35 درصد اعتبارات مصوب سفر معادل سه هزار و 400 میلیارد تومان متمرکز بر حوزه راه و شهرسازی است و این اعتبار جدای از اعتبارت از محل تهاتر نفت، مولدسازی و ماده 56 می باشد و این امر نشان دهنده روزهای پرکار پروژه های راه و شهرسازی در سال جاری است.

حیدری به اختصاص 800 میلیارد تومان از محل ماده 56 و سرمایه گذاری بانکی به راههای استان اشاره کرد و گفت: این اعتبار برای محورهای لردگان ـ ایذه، شهرکرد ـ شلمزار ـ کارون 4 و فرخشهرـ شلمزار نهایی شده و با ارسال صورت وضعیت ها ابلاغ می شود.

وی منبع دیگر اعتبار راههای استان در سال جاری را تهاتر نفت دانست و افزود: این اعتبار از طریق مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبباء دنبال می شود و در حال حاضر 800 میلیارد تومان برای پروژه های راه استان از این طریق نهایی شده است. همچنین 300 میلیارد از طریق تهاتر نفت برای محور شهرکرد ـ شلمزار ـ کارون 4 توافق شده که باید پیگیری گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری مولدسازی را فرصت ویژه دیگری برای روند توسعه ای استان و تکمیل پروژه های نیمه تمام برشمرد و تأکید کرد: در این زمینه اموال و دارایی های مازاد در قالب مولدسازی طبق ضوابط به کمک پروژه های نیمه تمام می آید.

وی در خصوص اعتبارات هزینه ای نیز وضعیت استان را مناسب دانست و گفت: علیرغم اینکه طی دوسال گذشته اعتبار خوبی در این زمبنه داشته ایم؛ اما یک فرصت قانونی نیز دولت برای هزینه کرد در اعتبارات هزینه ای  و در جهت رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان فراهم نموده و آن فروش اموال مازاد دستگاه هاست.

استاندار چهارمحال و بختیاری عملکرد راه و شهرسازی استان را در ایجاد رضایتمندی عمومی بسیار مؤثر دانست و با تقدیر از تلاش جهادی کارکنان راه و شهرسازی، مشاوران و پیمانکاران، خواستار پیگیری جدی و جهادی پیشرفت پروژه های استان در حوزه راهها، ساختمان های دولتی و همچنین نهضت ملی مسکن شد.