شناسهٔ خبر: 132402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

جابه‌جایی حدود ۲۷۲ هزار تن کالا در استان اردبیل

ترانزیت کالا مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: حدود ۲۷۲ هزار تن کالا در یک ماه گذشته از استان اردبیل جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از شرکت های حمل ونقل کالای شهرستان خلخال گفت:در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۲۵ هزار و۹۷۱ تن کالا جابجا شده بود در ۱ ماهه گذشته افزایش ۲۰ درصدی رادر جابجایی انواع کالا شاهد هستیم.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه شهرستان های اردبیل،پارس آباد، نمین و بیله سوار به ترتیب بیشترین آمار جابجایی کالا را به خود اختصاص داده اند افزود: در مدت یاد شده ۱۴۳هزار و۵۹۴ تن کالا در شهرستان اردبیل،۵ هزار و ۱۳۲تن کالا در شهرستان پارس آباد،۸۶ هزار و۳۴۷ تن کالا در شهرستان نمین،۱۰هزار و۱۵۲ تن کالا در شهرستان بیله سوار،۵ هزار و ۱۶۵تن کالا در شهرستان مشگین شهر،۱هزار و۶۶۹ تن کالا در شهرستان گرمی،۱۸هزار و ۸۷۳ تن کالا در شهرستان خلخال وهزارتن کالا نیز از شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل عمده کالاهای جابجا شده را سیمان کیسه ای وفله ای،مصالح ساختمانی،شمش آهن،اب معدنی،انواع بنزین،سیب زمینی،ام دی اف و گازوئیل برشمرد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل افزایش ۳۰۶ درصدی جابجایی کالارا در شهرستان خلخال یادآور شدو اظهار کرد: در یک ماهه گذشته ۱۸ هزار و۸۷۳ تن کالا از شهرستان خلخال به مقاصد مختلف جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴ هزار و۶۴۱ تن بود افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در مدت یاد شده ازافزایش ۱۷ درصدی صدور بارنامه در استان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد:در ۱ ماهه گذشته ۱۶ هزار و۴۹۴ برگ بارنامه در استان اردبیل صادر شده در حالیکه در مدت مشابه سال قبل ۱۴هزار برگ بارنامه صادر شده بود.

وثوقی در این مدت  به افزایش ۷۴۰ درصدی صدور بارنامه در شهرستان اصلاندوز اشاره کرد و ادامه داد: در یک ماهه گذشته ۸۴ برگ بارنامه در شهرستان اصلاندور صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲برگ بارنامه بود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا را در استان اردبیل یادآور شدو افزود:۱۳ هزار و۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند.