شناسهٔ خبر: 132410 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر اعلام کرد؛

تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۲۵کیلومتر از راه های شنی و خاکی شهرستان کوثر

راه روستایی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر از تسطیح، تیغ زنی و رگلاژ ۲۵ کیلومتر از راههای شنی و خاکی این شهرستان در یک ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازاردبیل،جعفر بابائیان در بازدید از محور سرچم با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۳۰کیلومتراز  حریم راهها توسط راهداران  تسطیح ، پاکسازی و آزادسازی شده گفت:در این مدت پاکسازی ۲۷۰ کیلومتر ازکانالهای طرفین در محورهای مواصلاتی شهرستان کوثرنیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱ ماهه گذشته جهت ارتقای ایمنی راهها  با استفاده از ۵۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی این شهرستان لکه گیری شده تصریح کرد: ۳۵۰ متر مکعب عملیات ریزش برداری و سبک سازی ترانشه نیز انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر حفاظت و صیانت از حریم راههار ا بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: باحضور ۱۶۰۰نفر- روز گشت راهداری در محورهای مواصلاتی تاکنون جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۱۰ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ،ساخت وسازهای غیرمجاز متوقف و ۳ عدداز تابلوهای غیر مجاز ازسطح جاده ها جمع آوری شده است.

بابائیان نگهداری سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه از  تونل را در ۷ نقطه بطور مستمر توسط راهداران یادآور شدو اظهار کرد:در یک ماهه گذشته راهداران  در محورهای اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم به صورت دستی با صعود به بالای ترانشه و ایجاد محدودیت ترافیکی با هماهنگی پلیس راه به مقدار ۳۰ نفر ساعت سنگهای سست را از ترانشه لق گیری کرده اند.

وی انجام ۳۱ متر مکعب  پاکسازی شانه و حریم محور های مواصلاتی از زباله های ریخته شده، تنقیه ،لایروبی و تنظیم بستر پل ها و آبروها به تعداد ۱دهانه به حجم ۱۲متر مکعب، پاکسازی سطح جاده از آثار تصادف و مواد زائد و لاشه حیوانات ۲۲ مورد، تعمیر ، بازسازی و نصب ۲۸۰عدد تابلو و علائم، شستشوی۲ هزار و۵۰۰ عدد علائم، تعمیر و نگهداری و توسعه ۳۲ عدد ازچراغهای چشمک زن و چراغهای پلیسی وهمچنین  تعمیر ، بازسازی و نصب ۱۰ شاخه گاردریل در محورهای مواصلاتی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در یک ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثربا بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی را بر عهده دارد افزود: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۱۵کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۵کیلومتر نیزراه شوسه و خاکی است.