شناسهٔ خبر: 132440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رگبار شدید و رعد و برق در انتظار سیستان و بلوچستان

بارندگی- هواشناسی- آب و هوا- آب گرفتی جاده مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: رگبار شدید و رعد و برق، تندبادهای شدید لحظه‌ای احتمال خیزش گرد و خاک و بارش تگرگ به همراه ‏برخورد صاعقه بویژه برای مناطق مرتفع این استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود توصیه می‌شود شهروندان‎ از رفتن به ارتفاعات و اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین کشاورزان به منظور جلوگیری از خسارت احتمالی از محصولات ‏کشاورزی محافظت کنند.

در اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اطلاعیه آمده است: به استناد هشدار هواشناسی سطح نارنجی پنجم اردیبهشت اداره‌کل هواشناسی استان بر اساس آخرین الگوهای پیش‌یابی؛ از عصر امروز رگبار شدید و رعد و برق، تند بادهای شدید لحظه‌ای و گرد و خاک، بارش تگرگ و برخورد صاعقه بویژه در مناطق نیمه جنوبی استان، شهرستان‌های راسک، سرباز، فنوج، قصرقند، نیکشهر، لاشار، دشتیاری، مهرستان، ارتفاعات جنوبی ایرانشهر، بمپور، شمال چابهار، کنارک و زرآباد رخ خواهد داد.

اثر مخاطره این سامانه بارشی جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، لغزندگی جاده‌ها، خیزش گرد و خاک و کاهش دید، برخورد صاعقه، خسارت به محصولات کشاورزی است.

این اطلاعیه می افزاید: پرهیز از رفتن به ارتفاعات، خودداری از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، محافظت از محصولات کشاورزی، آمادگی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و نیروهای امدادی باید مدنظر باشد.