شناسهٔ خبر: 132467 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بارش ۴۰ میلی‌متری باران در قصرقند سیستان و بلوچستان

بارش‌های رگباری در نیمه شمالی استان اصفهان مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۶ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان بارندگی گزارش شد که بیشترین آن با ۴۰ میلی متر در قصرقند بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: هچنین در این مدت در نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان نظیر مخت ۲۸، عورکی ۲۲، چابهار ۲.۸، نیکشهر ۳.۵ میلیمتر گزارش شده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده تا یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات مرکزی و جنوبی شرایط برای افزایش ابر و رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق ، تندبادلحظه ای و بارش تگرگ فراهم است که امروز در نواحی جنوبی و برخی نقاط سواحل از شدت بیشتری برخوردار بود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی انتظار می رود.

حیدری تصریح کرد: همچنین بر روی دریای عمان تا پایان هفته وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی همراه با گرد و خاک تداوم داشته و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق انتظار می رود و دریا نسبتا مواج خواهد بود.

وی گفت: توصیه می شود شهروندان در این مدت از رفتن به ارتفاعات و خودداری از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری کرده و کشاورزان از محصولات خود محافظت کنند.